پوشش ها
1 - دیوارها در ساختمان های قاب سبک فولادی (.L.S.F) چه زمانی اجرا و چگونه پوشانده می شوند ؟

      به دلیل دیوار باربر بودن سیستم سازه ای قاب های سبک فولادی (.L.S.F)، در زمان اجرای اسکلت سازه، تمامی دیوارهای داخلی ساختمان نیز اجرا می شوند و سپس بعد از تعیین موارد استفاده آنها توسط پوشش های مناسب از قبیل گچ برگ، صفحات سیمانی و . . . پوشیده می شوند، که در فیلم آموزشی اجرای نازک کاری دیوارها بصورت مفصل نمایش داده شده است.

Back to top
2- محدودیت پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان های ساخته شده با قاب های سبک فولادی (.L.S.F) چگونه است؟

      پوشش ها در این سیستم چه برای دیوارهای داخلی و چه برای دیوارهای خارجی دارای محدودیت وزنی می باشند، بدین صورت که وزن پوشش ها جهت دیوارهای خارجی نباید بیش از 100 کیلوگرم در هر متر مربع و برای دیوارهای داخلی این عدد به 50 کیلوگرم در هر متر مربع می رسد. جهت اتصال تجهیزات داخلی به دیوارها، اتصالات و تقویت کننده های مخصوصی جهت امکان پذیر کردن این اصل وجود دارد.

Back to top
3- جهت پوشش دیوارهای داخلی ساختمان در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه مصالحی استفاده می شود؟

      برای پوشش دیوارهای داخلی شامل :

1- فضاهایی مانند اتاق خواب، پذیرایی و در کل فضاهایی که در معرض رطوبت قرار نمی گیرند از گچ برگ معمولی

2- فضاهایی که در معرض رطوبت هستند از گچ برگ های ضد رطوبت

3- فضاهایی که نیاز به عایق در برابر آتش هستند از گچ برگ ضد حریق

3- در صورت نیاز به ضد آب بودن دیوار از آکوا پنل

4- برای فضاهایی که نیاز به مقاومت بیشتری داشته باشند از صفحات سیمانی (سمنت برد)

5- جهت پوشش داخلی سقف ها نیز عموماً از گچ برگ

     استفاده می شود.

PosheshHa

Back to top
4- جهت پوشش نمای خارجی ساختمان در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه مصالحی استفاده می شود؟

      جهت پوشش نمای خارجی ساختمان، ابتدا کل سازه را در لایه بیرونی توسط ورق های O.S.B. که تخته های چوبی فشرده می باشند پوشانده که این امر ارتباط سازه فلزی را با فضای بیرونی قطع می کند. سپس می توان از مصالح بسیار متنوعی از قبیل سمنت برد ساده که همانند سطحی سیمانی می شود و یا سمنت بردهای طرح دار با تنوع زیا دی از طرح و یا سایدینگ های P.V.C، آجر نما، WPC، ترموود و . . . استفاده کرد.

Back to top
5- جهت پوشش نهایی سقف های تخت در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه مصالحی استفاده می شود؟

       پوشش بیرونی سقف آخر در صورتی که سقف تخت اجرا شود، باز هم با توجه به باربری سازه مورد نظر و ابعاد و اندازه دهانه های آن تعیین می گردد. در صورت لزوم به اجرای سقف سنگین از سیستم "تر" یا ورق ذوزنقه ای و ترجیحاً فوم بتن استفاده می شود و در صورتی که قابلیت اجرا توسط سیستم خشک وجود داشته باشد از فایبر سمنت (صفحات سیمانی تقویت شده توسط الیاف) با ضخامت های مختلف استفاده می شود.

Back to top
6- جهت پوشش نهایی سقف های شیبدار در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه مصالحی استفاده می شود؟

      پوشش نهایی سقف های شیبدار با توجّه به سلیقه کارفرما و همچنین کاربری سازه مورد نظر می توانند از مصالح مختلفی مانند آندوویلا، آندولین، ورق های گالوانیزه رنگی، سفال، شینگل، دکرا و . . . تأمین گردند.

Back to top
7- آیا قاب های سبک فولادی (.L.S.F) در برابر حریق محافظت شده است؟

      محافظت قاب های سبک فولادی (.L.S.F) در برابر آتش به وسیله تخته های گچی که بر روی چارچوب فولادی نصب میشوند قابل تأمین است. رعایت مبحث سوم مقررات ملی در خصوص حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق و همچنین الزامات نشریه 444 مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مربوط به مقاومت جداره ها جهت حفظ مقاومت سازه در برابر حریق الزامی می باشد.

Back to top
8- اعوجاج گوشه های دیوار در کنج ها اعم از داخلی یا خارجی که با گچبرگ اجرا می شوند چگونه گرفته می شود؟

      در زمان بریدن گچبرگ توسط کاتر یا ابزارهای مشابه، سطح روی آن صاف بریده شده ولی گچ میانی آن پس از شکستن پانل یصورت صاف برش نمی خورد، جهت صاف کردن آن از ابزارهایی مانند رنده جیبی و سمباده دستی استفاده می شود که سطح گچ شکسته شده را از یک سطح نا صاف به یک سطح صیقلی تبدیل می کند.

index

Back to top
9 - برای جلوگیری از نمایان شدن ناهمواری های بسیار جزئی سازه برروی پوشش های نهایی چه باید کرد؟

      پس از نصب سازه و اتمام پیچ ها و اتصالات لازم، جهت هم سطح نمودن بستر زیر پوشش از مصالحی بنام پلی رول استفاده می شود که سطح زیر پوشش نهایی را هموار کرده و احتمال انتقال ناهمواری ها را به سطح نهایی از بین می برد.

Back to top
کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -