کلیات
1 - .L.S.F به چه معناست؟

      لغت .L.S.F مخفف عبارت Light Steel Framing به معنی قاب سبک فولادی (سازه سبک فولادی) می باشد که از مقاطع سرد نورد شده فولادی ساخته می شوند.

Back to top
2 - مزایای قاب های سبک فولادی (.L.S.F) نسبت به سایر سیستم های سازه ای چیست؟

      اصلی ترین مزیت قاب های سبک فولادی (.L.S.F) نسبت به سایر سیستم های ساختمانی، وزن و سرعت در ساخت و اجرای آن می باشد. از دیگر مزیت های آن می توان به حداقل رساندن افت انرژی، پرت مصالح ، نیروی انسانی و همچنین قابلیت جابجایی سازه اشاره کرد.

Back to top
3- مدت زمان اجرای یک بنا در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) چقدر است؟

       مدت زمان اجرای یک بنا را نمی توان به صورت دقیق و قبل از بررسی نقشه های معماری و سازه ای تعیین نمود. ولی برای در دست داشتن یک زمان تقریبی می توان نمونه ذکر شده را در نظر گرفت:

      برای یک واحد مسکونی 100 متر مربعی زیر بنا زمان لازم جهت اجرای سازه حدودأ 15 روز، اجرای سازه به همراه پوشش ها حدودأ 25 روز و اجرای کامل آن تا مرجله نازک کاری و آماده به تحویل حدود 40 روز کاری یا دو ماه می باشد.

Back to top
4 - در سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه نوع ورقی و با چه ضخامتی استفاده می شود؟

      جهت تولید و ساخت قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از ورق گالوانیزه با ضخامت های مختلف ( بسته به نوع کاربری، باربری، تعداد طبقات و  . . . ) استفاده می شود. شرکت استاد امکان تولید سازه با ورق های با ضخامت های از 0.55 الی 1.20 میلیمتر را دارد. ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که با "روی" پوشیده شده که همین امر آنرا ضد رطوبت می کند.

Back to top
5 - آیا قاب های سبک فولادی (.L.S.F) در برابر زلزله مقاوم هستند؟

      سازگارترین سیستم سازه ای ساختمان جهت مقابله با نیروهای زلزله، قاب های سبک فولادی (.L.S.F) است و دلیل اصلی آن وزن پایین سازه می باشد. زیرا مؤثرترین عامل مخرب در زلزله وزن ساختمان و پس از آن صدمات ناشی از سقوط آوار و مصالح می باشد.

Back to top
6- اتصالات در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) به چه شکلی هستند؟

     تمامی اتصالات در سیستم قاب سبک فولادی (L.S.F) بصورت خشک و با استفاده از پیچ های خودکار می باشد. در موقعیت های حساس تر از قبیل اتصالات دیوارها به یکدیگر یا اتصالات خرپاها به دیوار و از این قبیل موقعیت هایی که نیاز به اتصال قوی تری دارند از پیچ های بوکسی استفاده می شود. اتصالات سازه به فونداسیون توسط بولت و Hold On انجام گرفته و جهت اتصالات میان طبقاتی و سقف نهایی از بولت های مخصوص استفاده می شود.

Back to top
کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -