ویلا سازی
1- آیا محدودیتی برای طراحی پلان معماری قاب های سبک فولادی (.L.S.F) وجود دارد؟

      در طرّاحی پلان معماری قاب های سبک فولادی (.L.S.F) محدودیت هایی در رابطه با عرض دهانه ها و میزان بازشو ها در یک قاب و ارتفاع طبقات وجود دارد که تفاوت چندانی با محدودیت های موجود در سازه های دیگر ندارد. شرکت رسیس استاد توانایی انجام طراحی معماری مورد نظر کارفرما با در نظر گرفتن نکات اجرایی و محدودیت های این قاب های سبک فولادی (.L.S.F) را دارد.

Back to top
2- مدت زمان اجرای یک بنا در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) چقدر است؟

      مدت زمان اجرای یک بنا را نمی توان به صورت دقیق و قبل از بررسی نقشه های معماری و سازه ای تعیین نمود. ولی برای در دست داشتن یک زمان تقریبی می توان نمونه ذکر شده را در نظر گرفت:

      برای یک واحد مسکونی 100 متر مربعی زیر بنا زمان لازم جهت اجرای سازه حدودأ 15 روز، اجرای سازه به همراه پوشش ها حدودأ 25 روز و اجرای کامل آن تا مرجله نازک کاری و آماده به تحویل حدود 40 روز کاری یا دو ماه می باشد.

Back to top
3 - در ویلا سازی با سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه نوع ورقی و با چه ضخامتی استفاده می شود؟

      جهت ساخت ویلا با سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) عموماً از ورق های با ضخامت 0.9 میلیمتر به بالا استفاده می گردد. ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که با "روی" پوشیده شده که همین امر آنرا ضد رطوبت می کند.

Back to top
4 - در ساخت و ساز با سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) تا چه ارتفاعی (چند طبقه) امکان ساخت وجود دارد؟

      طبق نشریه 612 قاب های سبک فولادی (.L.S.F)، ساختمانهای تا ارتفاع 9 متر یا 3 طبقه می توانند به تنهایی توسط قاب های سبک فولادی (.L.S.F) اجرا گردند و حداکثر استفاده از این سازه ها تا 15 متر یا 5 طبقه می باشد که در این حالت بارهای جانبی به کمک سیستم دیگری مهار می گردد. (به عنوان مثال دیوارهای برشی بتنی به عنوان یک هسته مرکزی).

TarahiVaNezarat

Back to top
5 - جهت تأمین ضخامت دیوار چهارجوب درب هایی که از اندازه دیوارهای کشیده شده با سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) بیشتر هستند، چه راه حلی وجود دارد؟

      جهت تأمین ضخامت اینگونه دیوارها تعداد لایه های پوشش روی آنها را افزایش می دهیم تا به ضخامت مورد نظر برسد.

Back to top
کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -