خانه پیش ساخته سه طبقه : چنانچه به تصاویر قدیمی شهر خود نگاه کنید، در کنار همه تغییرات محسوسی که به چشم می‌آید، این معلوم بودن طبیعت اطراف شهر است که این حس را القا می کند که گویی این عوامل به ما نزدیکتر بوده اند . به عنوان مثال زمانی که عکس های خیابان فردوسی یا شریعتی تهران که راستایی شمالی – جنوبی دارند را می بینیم، کوه های شمال تهران به راحتی قابل مشاهده می باشند . اگرچه امروزه نیز در صورت تمیز بودن هوا این اتفاق می افتد، اما بی تردید وجود ساختمان های بلند قامت که ارتفاعی چندین برابری نسبت به نمونه های قدیمی تر خود دارند نیز در این محدود شدن دید بی تاثیر نیستند .


امروزه وجود سازه های بلند و تعدد آن ها در خیابانی که عرض و ویژگی های آن برای تعداد خانه و سکنه ای کمتر طراحی شده است موجب شلوغی بیش از حد شهر شده و نکوهش می شود . با در نظر گرفتن این مطلب که زمین در تهران گران بوده و اضافه کردن طبقه یا اشکوب می تواند میلیاردها سود بیشتر در پی داشته باشد، بدیهیست که عده زیادی به سمت ساختن سازه های بلندتر پیش بروند ؛ اما مشکل اینجاست که در روستاها یا شهرهایی با قیمت‌های نچندان زیاد نیز فرهنگ تبرجی که به دوری کردن از آن توصیه شده است در قالب سازه های چند طبقه دیده می شود .

خانه پیش ساخته سه طبقه

با گذر از همه این توضیحات که آسیب شناسی و بررسی آن در این یادداشت نمی گنجد، به هر حال همه ما با پدیده زندگی در ساختمان های بلند کنار آمده ایم، ساختمان هایی که امروزه یک نمونه سه طبقه آن دیگر جزو سازه های کوچک و محقر به حساب می آید . در همین راستا قصد داریم تا در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص خانه پیش ساخته سه طبقه به این مطلب بپردازیم که ایا امکان ساخت سازه هایی بلند با این روش وجود داشته یا خیر و سکونت در این نوع خانه ها به چه اندازه ایمن است!

بزرگترین ساختمان پیش ساخته دنیا

یکی از تصورات غلطی که در خصوص ساختمان های پیش ساخته وجود دارد این است که این سازه ها تنها در قالب ابنیه ای یک یا دو طبقه کارایی داشته و در طبقاتی بیشتر از آن ساخته نمی شوند . اینجاست که ساختمان 461 Dean به عنوان یک مثال نقض وارد میدان می شود.
ساختمان 461 Dean برجی 32 طبقه و 109.4 متریست که در بروکلین نیویورک واقع شده است . این سازه تمام ماژولار که ساخت آن در سال 2016 به اتمام رسیده است، با داشتن فونداسیونی کلاسیک نظیرسازه های سنتی ساز دارای پایه ای بتنی و زیرسازی معمولی مانند دیگر ساختمان هاست، اما از طبقه دوم به بعد آن همه اجزایش پیش ساخته بوده و در حقیقت با به هم پیوستن 930 ماژولی که در محیط کارخانه ساخته شده اند تشکیل شده است.
زمانی که به بررسی ساختمان 461 Dean می نشینیم و سکونت صدها نفر در 214 واحد مسکونی یا اشتغال آن ها در 149 واحد اداری آن را می بینیم ، به این نکته پی می بریم که در برابر ابهت این سازه مراحل ساخت یک خانه پیش ساخته سه طبقه تقریباً به چشم نمی آید . در نتیجه خانه پیش ساخته سه طبقه پدیده ایست که در آینده بیشتر شاهد ساخت آن بوده و حتی در دل شهر ها – و نه فقط ساختمان پیش ساختهویلایی – مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

ساختمان های ماژولار چند طبقه در ایران

با عنایت به توضیحات فوق ، امروزه ساخت سازه ای مرتفع با تکنیک تولید سازه lsf دور از ذهن نیست ، این در حالیست که در مجموعه ای نظیر رسیس استاد، مهارت مهندسین و کادر اجرای، استفاده از دستگاه و ماشین آلات روز دنیا، ساخت و ساز بر اساس طراحی کامپیوتری، بهره‌مندی از مصالح و مواد مرغوب و همچنین ارائه تضمین به کارفرما سبب شده است تا شاهد ساخت خانه پیش ساخته سه طبقه در سراسر کشور باشیم .
در همین رابطه چنانچه قصد احداث یک خانه – به ویژه ییلاقی، در محیطی اختصاصی و به دور از کلیشه های شهرسازی – در زمینی با متراژ محدود ولی با گنجایش زیاد را دارید، افزودن به طبقات آن راهکار خوب و موثری لحاظ می شود . نهایتاً گفتنیست که برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -