درباره lsf : زندگی انسان امروز چالشیست که در آن سرعت عمل و انجام امور در مدتی کوتاه از اهمیت زیادی برخوردار است، این در حالیست که با بالا رفتن این سرعت، افزایش کیفیت نیز چاشنی کار شده و هیچ خدمت یا محصولی را نمی‌توانیم بیابیم که بدون داشتن این دو ویژگی توانسته باشد نسل قبلی خود را بازنشسته کند.


از لوازم الکترونیکی و هوشمند گرفته تا ماشین آلات صنعتی، از انجام امور روزمره گرفته تا مشاغل خدماتی، جملگی سرعت بیشتری نسبت آنچه که قبلاً داشته‌اند پیدا کرده‌اند ، لذا انتظار کوتاه‌تر شدن پروسه ساخت یک خانه در عین مقرون بصرفه‌تر شدن هزینه‌های آن و افزایش کیفیت و بازدهی این بنا امر عجیبی به نظر نرسیده و کاملاً در راستای زندگی مدرن ما می‌باشد .


با عنایت به این توضیحات در ادامه قصد داریم تا درباره lsf به عنوان یکی از روش‌های ساخت سازه‌های امروزی مطالبی را تقدیم حضورتان کنیم، پس با ما همراه باشید :


درباره lsf

به طور خلاصه می‌توان تولید سازه lsf را اینچنین تعریف کرد؛ بنایی با اسکلت بندی پیش ساخته از قاب‌های سبک فولادی که در محیط کارگاهی ساخته و در سایت مورد نظر به یکدیگر متصل می‌شوند .


قطعات این نوع ساختمان‌ها که خلاصه شده عبارت Light Steel Frame هستند، به صورت مقاطع فلزی سرد نورد شده تولید می‌شوند .
اگرچه معمولاً از این شیوه ساخت و ساز برای احداث ویلاهایی یک یا دو طبقه استفاده می‌شود، اما جالب است بدانید که در مناطقی خاص و طی اخد مجوزهای لازم (مثلاً رعایت مقررات ملی ساختمان) اجازه ساخت آن تا 5 طبقه نیز صادر می‌شود؛ این در حالیست که قصه ما درباره lsf به همین جا ختم نشده و با نورد گرم قطعات آن می‌توان حتی تا 8 طبقه نیز بالا رفت .

 

چرا استفاده از سامانه LSF به سرعت رو به افزایش است؟

چنانچه بخواهیم پاسخ این سوال را بدهیم در واقع به بررسی نقاط قوت سازه‌های LSF پرداخته‌ایم ، لذا می‌توان گفت :
• مصالح LSF قابل بازیافت بوده،
• فولاد استفاده شده در این سازه در مقایسه با سازه‌های بتنی و اسکلت فلزی در ابعاد مشابه به ترتیب 25 و 50 درصد کاهش یافته که به سبک‌تر شده محسوس این بنا (حدوداً 30 کیلوگرم در هر متر مربع) ختم می‌شود .
• به دلیل بهینه شدن طراحی، برخلاف سازه‌های سنتی‌ساز تزریق بتن و سیمان جور ضعف اسکلت را نمی‌کشد، فلذا در اینجا هم 80 درصد صرفه‌جویی در مقایسه با سامانه‌های بتنی و قریب به 60 درصد مصرف کمتر در قیاس با بناهای اسکلت فلزی را شاهد هستیم .
• در حالی که در سازه‌های سنتی صفر تا صد عملیات در سایت پروژه انجام می‌پذیرد، بخش‌هایی از سازه پیش ساخته به موازات بسترسازی سایت در کارخانه تولید می‌شود که این امر به ساخت بسیار سریع یک ساختمان (مثلاً در 3 ماه) منجر می‌شود. گفتنیست که در حالت عادی این زمان برای ساختمان‌های معمولی ممکن است 7 الی 8 ماه طول بکشد .
• اتصالات با پیچ و پرچ با یکدیگر اسمبل می‌شوند، اتصالاتی که حفره یا سوراخ‌های آن‌ها از قبل مشخص شده است که این کار به افزایش سرعت و دقت کار می‌انجامد .
• درباره lsf می‌توان گفت که این سامانه با دیگر سیستم‌های خانه‌سازی هماهنگی داشته و با آن‌ها ترکیب می‌شود .
• طراحی این سازه‌ها به کمک کامپیوتر دقت را افزایش و خطای انسانی را کم می‌کند .
• معمولاً شرایط جوی و نامساعدی آن مانعی برسر راه پیشرفت پروژه نیست.
• امکان تولید انبوه دارد.
• مقاومت و سختی بالا آن بالا بوده،
• در مناطقی که انتقال مصالح به آنجا دشوار است این روش بسیار کارساز بوده و نهایتاً
• ضد زلزله بودن، مقاومت دربرابر انتقال صوت، گرما و آتش‌سوزی از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌باشد .

 

آیا سازه‌های LSF معایبی هم دارد ؟

طبیعتاً پاسخ این سوال مثبت بوده و سازه LSF نیز همانند هر محصول دیگر ساخت دست بشر دارای نواقص و کاستی‌هاییست که در این مورد می‌توان به محدودیت در تعداد طبقات، محدودیت در دهانه قاب‌ها و همچنین التزام حضور نیروی کار متخصص برای برپایی این سازه اشاره کرد ، محدودیت‌هایی که در ساختمان‌های سنتی ساز وجد ندارند .
در تکمیل این توضیحات باید گفت که این سلیقه کارفرماست که تعیین می‌کند این محصول می‌تواند برای وی مفید باشد یا خیر! در نتیجه اینکه نمی‌توان با توجه به مزایا و معایب فوق درباره lsf اظهار نظر کرد .
نهایتاً لازم به ذکر است که در صورت تمایل به اخذ اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره می‌توانید با ما در ارتباط بوده و از نظر کارشناسان رسیس استاد بهره‌مند شوید .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -