ساختمان پیش ساخته بتنی

سازه های بتنی ، به عنوان یکی از مورد اطمینان ترین گزینه های ساخت بنا در سده اخیر ، طرفداران بسیاری در میان عموم مردم ، علی الخصوص مجموعه های عمرانی و مشاغل مرتبط به آن پیدا کرده است . این سازه ها به دلیل استحکام بسیار بالا ، انعطاف پذیری قابل قبول و مقرون به صرفه بودنشان ، در ساخت ساختمان ها نیز کاربرد بسیاری دارند ، اما اقداماتی که سبب می شوند تا این محصولات ، با این کیفیت بوجود آیند ، بسیار وقت گیر می باشند . از این روی برای حل این مساله ، مجموعه های مذکور اقدام به ساخت ساختمان پیش ساخته بتنی نموده اند . درساخت ساختمان پیش ساخته بتنی ، اجزای تشکیل دهنده در محل کارخانه تولید شده و پس از آماده سازی و گذراندن تست های سنجش مرغوبیت به محل استقرار دائمی ساخت ساختمان پیش ساخته بتنی منتقل می شوند . از مهمترین مزایای ساخت اجزای ساخت ساختمان پیش ساخته بتنی   در کارخانه می توان به کم شدن زمان ساخت ساختمان پیش ساخته بتنی در پی انجام مراحل زمان بر آن در کارخانه اشاره کرد . مسلما قالب بندی های بتن ، ساخت مواد اولیه ( ملات ) و اعمال آن ، زمان خشک شدن و ترمیم های احتمالی آن بسیار وقت گیر می باشد که ساخت این اجزا در کارخانه زمان ساخت را به طرز چشم گیری کاهش می دهد . به دلیل اینکه کارخانه های تولید بتون دارای کادری مجرب و امکانات سخت افزاری کامل هستند ، خروجی کارشان نیز بسیار با کیفیت تر از حالات معمول می باشد . به طور مثال کارگران مشغول به کار در این مراکز ، با برنامه ریزی مناسب خط تولید ، تنها به ساخت بتن مشغولند که این امر سبب می شود تا در برابر کارگرانی که در کارگاه ساخت ساختمان بوده و علاوه بر ساخت بتن وظیفه کندن فونداسیون ، چینش دیوار و سایر مراحل ساخت را برعهده دارند ، دارای تجربه بالاتر ، دقت ، سرعت و تسلط بیشتری باشند ، از این روی بتن تولیدی آن ها در حضور مهندسین ناظر و اهل فن با کیفیت تر بوده و مرغوبیت ساختمان پیش ساخته بتنی را بیشتر می کند . از سویی دیگر ساخت بتن در این اماکن به دلیل وجود سخت افزار های مورد نیاز در آن ( مانند کمباین های پیشرفته ساخت بتن ، قالب های خاص و محل نگهداری استاندارد آن ها که قابل انتقال به محل ساخ ساختمان نیستند ) بازدهی و کیفیت ساخت را در مقایسه با بتن های مشابه کارگاهی بالا می برد .

در ساخت ساختمان پیش ساخته بتنی طریقه اتصالات و انواع آن یکی از مهمترین فاکتورهای تقسیم بندی می باشد که از مهمترین آن ها می توان به اتصال ستون به پی ( پیچ شدن صفحه فولادی کف ستون پیش ساخته به پی ساختمان پیش ساخته بتنی و پوشش با سیمان و بتن ) ، اتصال ستون به ستون ( جوش ورق فولادی به محل برخورد 2 ستون ) ، اتصال تیر به ستون( با

کمک جوش صفحات فولادی از پیش تعبیه شده روی این 2 جزء به هم) ، اتصال سقف به تیر ( با کمک میلگرد های تعبیه شده در این اجزا ) و اتصال سقف به سقف اشاره کرد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -