ساختمان پیش ساخته رامسر : اگر چه ساخت و سکونت در ساختمان پیش ساخته در گرو ساختار زمینی و جو آب و هوایی خاصی نمی باشد ، اما به دلیل ساختار غیر اصولی شهرهای ایران ، عدم تابعیت ساختمان ها از الگویی واحد ، عدم رعایت حریم شخصی در عموم محلات و از همه مهمتر عدم باور به امکان احداث چنین ابنیه ای (پیش ساخته) در دل شهر ، به ندرت شاهد حضور آن ها در داخل شهرها هستیم . این در حالیست که هرچه به سمت نقاط خوش آب و هوای کشور و مناطق تفریحی یا ییلاقی آن پیش می رویم ، به تعداد این سازه ها افزوده شده و ساکنین آن بدون ذکر ایراداتی که از وجود این سازه ها در دل شهر می گیرند در آن ها زندگی می کنند .

با ورود به سال 2018 میلادی ، دقیقاً 110 سال از دوره جستجوی طلا یا Gold Rush می گذرد ، دوره ای که اوج ساخت و عرضه خانه های پیش ساخته در آمریکا بوده و بسیاری از مناطق ایالت کالیفرنیا بواسطه همین مصنوعاتی که گاه به کمک پست و تحت عنوان "خانه های قابل حمل " فرستاده می شد ، ساخته شده اند . در این یازده دهه ، اگرچه خانه سازی در بسیاری از ایالت های این کشور به سمت حفظ فواصل طولی و عرضی از یکدیگر ، طراحی در متراژ های زیاد ، ظواهری متحد الشکل ، رعایت اصول عمرانی و از همه مهمتر به روز رسانی های دائم مصالح استفاده شده در آن ها پیش رفته است ، اما می بینیم در کشورمان که پتانسیل بالایی برای پیاده سازی این نوع ابنیه را دارد ، پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است .

با گذر از این مقدمه ، قصد داریم تا به احداث ساختمان پیش ساخته رامسر ، یکی از شاخص ترین شهرهای شمالی در اسکان هموطنان غیر بومی این ناحیه (مسافرین) بپردازیم . رامسر با نام قدیمی سخت سر (در کنار شهسوار یا تنکابن فعلی) نام خطه ای از شمال است که در مرز بین دو استان مازندران و گیلان ( غربی ترین نقطه مازندران ) قرار گرفته است . از نکات شایان توجه مازندران می توان به قدمت این شهر و اشاراتی به آن در کتب دوره های صفویه و سفرنامه های قاجار اشاره کرد . این شهر از دوره پیش از انقلاب اسلامی نیز در میان سایر همسایگان خود دارای ارزش و اعتباری ویژه ( از نظر گردشگری ) بوده است ، به همین دلیل فرودگاه و هتل قدیمی و معروف آن که از مهمانان خارجی نیز پذیرایی می کرده ، در رابطه ای علت و معلولی به ارزش های رامسر افزوده است . علاوه بر قرار گیری این شهر در میان جنگل و دریا ، وجود چشمه های آب گرم ، هوایی مطلوب در همه فصول سال ، وجود محصولات کشاورزی ، چشمه ها ، غار ها ، رودخانه ها و انواع و اقسام موانع طبیعی روح نواز در این ناحیه از دیگر عواملی هستند که سبب شده تا این شهر به عروس شهرهای کشور ملقب گشته و سالانه پذیرای قریب بر 10 میلیون گردشگر باشد .

با کنار هم قرار دادن این نکات ، به این اصل خواهیم رسید که چنانچه قصد خرید ویلایی در شمال کشور و یا ساخت اقامتگاهی در آن را داشته باشیم ، چرا نباید به ساختمان پیش ساخته رامسر بیاندیشم . در این راه ، مجموعه "رسیس استاد" به عنوان طراح و مجری سازه های مذکور ، آماده است تا در قالب اسلوبی استاندارد و کارآزموده به ساخت ویلای پیش ساخته رامسر برای مشتریان خود بپردازد .

در راستای احداث خامه پیش ساخته رامسر ، در گام اول زمینی که توسط کارفرما تهیه شده است زیر سازی می شود . بدیهیست که این استراکچر همانند ساختمان های سنتی ساز دارای جرم زیادی می باشند ، هرچند به مراتب در مقایسه با آن ها سبک تر است . پس از این زیر سازی ، قطعات آماده اعم از تیرچه و ستون ها ، چارچوب و اسکلت هر بخش که در مدت زمانی قریب به 2 ماه پیش از این با همفکری کارفرما طراحی و ساخته شده است به این ناحیه منتقل می شود و در مدتی دو تا سه روز به مرحله تحویل کلید می رسد .

در پایان لازم به ذکر است که ویژگی های برشمرده شده برای رامسر که بصورت خلاصه نیز بیان شدند ، در کنار حداکثر کردن لذّت همجواری با دریا ، هزینه های حداکثری نیز نسبت به خیلی از شهرهای شمالی در بر خواهد داشت ، بدین معنا که قیمت زمین و ملک نیز در این منطقه زیاد می باشد ؛ حال چنانچه بر اسکان در این منطقه مصرید اما بودجه مالی محدودی دارید ، می توانید با تکیه بر هزینه کمتر ساختمان پیش ساخته رامسر ، سنگینی هزینه خرید یا ساخت ویلایی سنتی ساز را جبران نمایید .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -