وجود خدمات ساختمان پیش ساخته مشهد برای تمامی افراد ساکن در خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی به دلیل شرایط آب و هوایی و ویژگی های زمین شناسی می تواند مفید باشد . در ادامه بعد از معرفی برخی از این شرایط دلایل کاربرد ساختمان پیش ساخته مشهد را ذکر خواهیم کرد .

اگر در سفر های تابستانی تصمیم گرفته باشید که هم از منطق جنگلی در شمال و هم از مناطق کویری در شرق و مراکز مذهبی چون مشهد دیدن کنید ، بهترین گزینه سفر به شهر گرگان ، بجنورد ، شیروان ، قوچان و مشهد است . به این منظور می توانید از سمت پارک ملی گلستان وارد شمالی ترین نقطه استان یعنی بجنورد شوید و با گذر از شهر میان راه به مشهد برسید . در طی این سفر شما تنوع آب و هوای جالبی را تجربه خواهید کرد ، هنگام عبور از پارک ملی سبز ترین نقاط را خواهید دید ولی به محض خارج شدن از این محیط پوشش جنگلی بکلی از بین می رود و وارد مناطق گرم سیری خواهید شد ، به این صورت که تنها در بعضی نواحی که قنات یا چاه عمیقی حفر شده باشد می توانید درختانی را مشاهده کنید . البته شهرهای شیروان و بجنورد در ارتفاعات خود آب و هوای سرد و برفی را به همراه دارند و هرچه از این ارتفاعات پایین تر بیایید دما افزایش خواهد یافت . شهر مشهد هم به دلیل واقع شدن در منطقه ای تقریباً مسطح ، هوایی نسبتاً گرم را در طی سال تجربه می کند . شما هرچه از مناطق شمالی به سمت مناطق جنوبی استان سفر کنید رطوبت موجود در هوا بشدت کاهش یافته هوا کاملاً خشک و گرم می شود . برای مثال کافی است تا از مشهد به سمت غرب حرکت کنید و با گذر از شهر سبزوار در شرق استان به دشت کویر برسید ، در این ناحیه دما در اواخر تابستان و در شب ها حتی تا صفر درجه کاهش می یابد و در روز نیز دما از 40 درجه تجاوز خواهد کرد . تنها نقطه ای که در میان استان خراسان رضوی هوای معتدل دارد ، شهر نیشابور است . این شهر به دلیل واقع شدن در کوهپایه های رشته کوه های بینالود دارای منابع آبی بیشماری بوده و هوای آن فوق العاده می باشد ، به عبارتی نگینی سبز در منطقه ای خشک است . شما در جنوبی ترین منطقه یعنی شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی دوباره به کویری با نام لوت برخورد خواهید کرد ، در واقع بخش زیادی از شرق کشور توسط این دو کویر احاطه شده است و به همین خاطر هوایی گرم بر آن همیشه حکم فرما است .

از جهت ویژگی های زمین شناختی می توان گفت که یکی از زلزله خیز ترین نقاط کشور در این ناحیه قرار دارد . در حال حاضر 21 گسل فعال در این منطقه وجود دارند که می توان گسل های تربت جام ، کشف رود ، بینالود ، دشت بیاض ، سبزوار ، سرایان و درونه به عنوان مهم ترین آن ها معرفی کرد . گرچه بسیاری از زمین لرزه ها به دلیل در اختیار نبودن امکانات ثبت نشده اند ولی شواهد تاریخی حاکی از این است که زلزله ، شهرها و روستاهای آن را بارها با خاک یکسان کرده است ، به طوری که زلزله ها شهر نیشابور را دو بار در طی تاریخ بکلی نابود کرده اند . شهر های قوچان ، کاخک ، مشهد و فردوس نیز از آن ها بی نصیب نبوده اند و چند بار تخریب شده اند . شرایط آب هوایی ، زمین شناختی و تلفات زلزله ها باعث شده تا ساخت ساختمان های پیش ساخته در مشهد جهت ارسال به نواحی مختلف استان افزایش یابد ، چرا که مشهد در مرکز استان واقع شده است و به دلیل دارا بودن صنایع بیشتر ، تولید این واحد ها برای آن ها مقرون بصرفه تر است و می توانند آن ها را در کمترین زمان ممکن به سایر مناطق ارسال کنند( فاصله زمانی مشهد با تمامی شهر های واقع در استان های خراسان رضوی و شمالی از 4 ساعت و خراسان جنوبی از5 ساعت تجاوز نمی کند) ؛ ناگفته نماند که مجموعه ای مانند رسیس استاد نیز با وجود قرارگیری دفتر مرکزی آن در تهران و همچنین قابلیت جابجایی مصالح و چارچوب سازه پیش ساخته که یکی از ویژگی های اصلی آن است ، آماده ساخت ساختمان پیش ساخته مشهد می باشد .

نوع ساختمان در منطقه و ساختمان پیش ساخته مشهد

اگر به خراسان سفر کنید حتی در مناطق شهری هنوز ساختمان های خشتی و گلی با قطر زیاد در دیوار های آن ها را می توانید مشاهده کنید . قطر زیاد به دلیل در امان بودن از گرمای روز و سرمای شب ها ایجاد شده است ، که علاوه بر وقت و هزینه زیاد برای ساخت، در زلزله ها بکلی نابود می شوند و خطرناک هستند . اما ساختمان های پیش ساخته به دلیل مقاومت بیشتر در برابر نفوذ گرما و سرما بیشتر مورد توجه افراد ساکن در این منطقه قرار گرفته است .آن ها در کمترین زمان ممکن احداث می شوند و بهترین کیفیت را دارند . بعلاوه اگر شما بخواهید ساختمانی را با مصالح بتنی در این ناحیه بسازید ، گرمای زیاد به بتن اجازه شکل گیری کامل را نخواهد داد و بعد از چند سال از بین می رود . ولی ساختمان پیش ساخته از نوع بتن به دلیل اینکه کلیه قطعات آن ها هنگام ساخت بعد از سفت شدن درون استخرهای آب قرار می گیرند استحکام زیادی پیدا می کنند و از آن جایی که بارش باران در این منطقه کم است می توانند سالیان درازی مورد استفاده قرار گیرند( بتن های ساختمانی در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند و با نفوذ آب به درون آن ها و یخ زدن آن در طی چند سال بکلی تخریب می شوند). ساختمان پیش ساخته مشهد تنها به نوع بتنی محدود نمی شود . انواع کامپوزیتی و چوبی آن ها نیز تولید می شوند . این دو نوع به دلیل استفاده از مواد سبک تر در نواحی زلزله خیز بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند ، چرا که هنگام زلزله با موج های آن همسو شده و آسیب کمتری می بینند .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -