ساختمان پیش ساخته کوچک : در مقالات پیش گفتیم که یکی از مهمترین ویژگی های ساختمان های پیش ساخته این است که مستقل از زمین بوده و می توان آنها را به صورت جداگانه خرید و فروش کرد . می دانیم که وقتی یک بنا را میخریم ، در حقیقت مالک زمین تحت آن نیز شده ایم ؛ پدیده ای که باعث شده است تا در موارد متعددی حتی با وجود اینکه یک ملک ارزش چندانی ندارد و مناسب زندگی یا فعالیت های اقتصادی نیز نمی باشد ، اما با وجود داشتن زمینی پهناور یا موقعیتی خوب جغرافیایی و شهری با قیمت چشمگیری به فروش می رسد . این در حالی بود که به این نکته نیز اشاره کردیم که یکی از ویژگی های ساختمان پیش ساخته که از نظر برخی از جمله ویژگی های خوب و مطلوب این نوع ساختمان ها بوده و از نظر برخی دیگر از کمبود های این نوع سازه می باشد این است که شما چنانچه بخواهید در تهران ، شمال کشور یا منطقه دور افتاده در بیابان های مرکزی ایران خانه پیش ساخته یکسانی را سفارش داده و نصب کنید ، قیمت تمام شده خود محصول (بدون احتساب هزینه های حمل و نقل سازه های آماده شده در کارخانه ) برای شما ثابت و یکسان بوده و این قیمت زمین است که میزان هزینه های شما را تغییر می دهد .

در همین رابطه سازه پیش ساخته کوچک که به تعبیری آن را کانکس می نامیم  ساختمان پیش ساخته می تواند کوچک هم باشد ، اما لزوماً کانکس نباشد - بناییست که با داشتن چارچوب های فلزی ، دیوار هایی از ورقه هایی فولادی و همچنین سقفی ساخته شده از ساندویچ پنل ، چارچوب مستحکمی را تشکیل داده است که کاربرد های فراوانی دارد .

در همین رابطه ساختمان پیش ساخته کوچک که خود به دو نوع اصلی متحرک و ثابت تقسیم می شود ، چنانچه دارای چرخ هایی به صورت همیشگی در زیر خود باشد به عنوان تریلر به پشت اتومبیل های واگن دار چسبیده و همانند خانه حلزونی که همواره همراهش می باشد ، می تواند توسط مالک خود به هر کجا که بخواهد منتقل گردد . این نوع سازه ها که عموماً در مکان هایی استفاده می شوند که امکان ساخت و ساز سنتی در آنجا کم بوده و یا به صورت موقتی افرادی در آن ساکن هستند ، چنانچه چرخ های مذکور را در زیر خود نداشته باشند و به صورت ثابت در مکانی قرار می گیرند - هر چند این ثبات به معنای عدم جابجایی آن تحت هیچ عنوانی نمی باشد به عنوان ساختمان پیش ساخته کوچک شناخته خواهند شد .

ساختمان پیش ساخته کوچک از یک سو به دلیل اینکه قابل فروش بوده و خریدار می‌تواند آن را به محل مورد نظر خود انتقال دهد و از سوی دیگر به دلیل اینکه در کارخانه ها و خط تولید با سرعت بالا و هزینه کم ساخته می شوند ، مقرون بصرفه بوده و نزد افرادی که تجربه سکونت و کار در ان ها را دارند ، بسیار محبوب هستند . این در حالیست که مقاومت بالای آن ، ظاهر مدرن و آراسته این سازه به ویژه در مدل های جدید تر ، عایق بودن در برابر جریان هوا ، حرارت و صدا و همچنین قابلیت طراحی در ابعاد و اشکال گوناگون سبب شده است تا متقاضیان زیادی به فکر ابتیاع ساختمان پیش ساخته کوچک باشند .

با اینکه ساختمان های پیش ساخته یا تریلرها می توانند محلی برای زندگی دائمی نیز باشند - کمااینکه تریلر پارک هایی در خارج از کشور به عنوان محل گردهمایی این محصولات ، در شمایل شهرک های کوچک محل زندگی افراد زیادی می باشند- می توانند در قالب فروشگاه هایی در مناطق نیازمند به آن ها - از جمله دکه های روزنامه فروشی ، سوپر مارکت ها ، گلفروشی - ، اماکن عمومی مانند نمازخانه ، درمانگاه های صحرایی ، سرویس بهداشتی ، محل قرارگیری خودپرداز یا کیوسک ‌های بانک ، پاسگاه های محله ای ، پناهگاه های ستاد بحران در مواقع اضطراری ، رختکن ، انباری ، دفتر کار و نگهبانی نیز استفاده شوند .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -