ساختمان پیش ساخته

ساخت خانه پیش ساخته قسطی : در بسیاری از کشورهای دنیا ، به ویژه کشورهای توسعه یافته با شاخص های رفاهی بالا ، داشتن شغلی پر درآمد ، اتومبیل ، خانه ، پس اندازی مکفی ، مسافرت های پر تعداد و بسیاری از عناصر یک زندگی مرفه از دید ما ، نه به عنوان یک آرزو یا هدف ، بلکه به عنوان پاسخی به نیازهای بنیادی انسان مانند نیاز به هوا ، آب و غذا در اختیار شهروندان قرار می گیرد . این در حالیست که به دلایل مختلف ، این اتفاقات در کشور ما به طریقی دیگر خودنمایی کرده و شرایط به گونه ای پیش می رود که داشتن یک سرپناه دائمی و داشتن تملک آن به یکی از آرزوهای بزرگ ما که روز به روز از آن دور می شویم تبدیل شده است .

با صرف نظر از ده ها عاملی که برای پدید آمدن این معضل وجود دارد ، اگر تنها بحث تورم را در نظر بگیریم ، به خوبی خواهیم دانست که با مبلغی که زمانی می شده است یک زمین خرید و بنایی را در آن ساخت ، در سال های بعد فقط می توانستیم یک واحد از این ملک را بخریم ، پس از مدتی این پول تنها هزینه رهن این ملک می شده است و نهایتاً کار به جایی رسیده است که وجه مورد نظر ما صرفاً هزینه یک ماه اجاره بهای یکی از واحد های این ساختمان بوده است ؛ در نتیجه با توجه به افزایش افسار گسیخته تورم ، گرانی های تصاعدی و نرخ نچندان متناسب افزایش درآمدها ، اینکه روز به روز از خرید یک خانه دور شویم امری غیرطبیعی و دور از انتظار به نظر نمی رسد .

وجود این عوامل که از سوی دولت های قبلی به ساخت و تحویل شهرک هایی با قیمت نسبتاً ارزان به متقاضیان منتهی شد ، سبب شد تا رویای خانه دار شدن به ویژه در اطراف کلانشهرها اندکی پر رنگ تر شود ، اما مشکات فراوانی که در این راه وجود داشت مثلاً کیفیت پایین برخی سازه ها و نارضایتی ساکنین آن ها سبب شد که آنطور که باید و شاید ، افق هایی که برای آن در نظر گرفته شده بود پدیدار نشود .

با توجه به این فعل و انفعالات ، راه حل های دیگری برای حصول یک خانه مسکونی وجود دارد که بی تردید ساخت خانه پیش ساخته قسطی یکی از آن ها می باشد . در ابتیاع یک کالا یا دریافت خدمتی که هزینه مشخصی در بردارد ، فروشنده راغب است تا همه مبلغ مورد نظر را یکجا دریافت کرده و بدون دغدغه مالکیت این پدیده را به خریدار بسپارد . اما مشکل اساسی در امر خرید مسکن همین نکته است که خریدار فاقد این سرمایه چند ده میلیونی برای خرید خانه است ، چرا که اگر این پول را در اختیار داشته باشند ، آن ها نیز خیال آسوده تری از اینکه این ملک به صورت قانونی و قطعی بنامشان شود خواهند داشت .

در ساخت خانه پیش ساخته قسطی ، بسیاری از قوانین شهرسازی همانند ساخت ابنیه سنتی ساز رعایت می شوند که علاوه بر بحث مجوزها می توان به امکان استفاده از تسهیلاتی که بانک ها برای این کار در نظر می گیرند نیز اشاره کرد . علاوه بر این ، بسیاری از مجموعه های سازنده ساختمان پیش ساخته ، شرایطی را به وجود می آورند که پس از دریافت پیش پرداخت از مشتری و شروع عملیاتی عمرانی در کارخانه ، در پایان اتمام هر مرحله ساخت خانه پیش ساخته قسطی مبلغی به آنان پرداخته شود که بدین ترتیب هزینه ها تا حد زیادی سرشکن می شوند . از سویی دیگر به دلیل اینکه خانه های پیش ساخته امکان بنا شدن در هر محیط و فضایی را دارند ، بسیاری از داوطلبین اسکان گزیدن در این اماکن ترجیح می دهند که با در اختیار گرفتن زمین هایی ارزان قیمت تر ، بیشتر سرمایه خود را معطوف به ساخت بنای اصلی کرده و با این روش از خانه ای با کیفیت تر در زمینی ارزان تر (مثلاً حوالی شهر) بهره مند شوند تا خانه ای قدیمی ساز و معمر در بطن شهر محل زندگی خود . در نهایت اینکه ساخت خانه پیش ساخته قسطی سبب می شود تا با پرداختی بیشتری که در اثر تقسیط بهای نهایی حاصل می شود بتوان صاحب یک خانه دائمی شد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -