در یادداشت های قبلی خواندیم که LSF یا Light Steel Frame به نوعی از سازه های پیش ساخته می گویند که در آن تیرچه و ستون های فولادین سبک نقش اصلی برپایی این بنا را ایفا می کنند . در همین رابطه زمانی که قصد برپای یک ساختمان پیش ساخته با روش ال اس اف را داشتیم می دانستیم که سازه مورد نظرمان
• دارای وزن سبکتری به نسبت سازه‌های هم‌حجم سنتی ساز خود بوده و به دلیل اسکلت بندی اصولیش دارای مقاومت زیادی می باشد ؛ با توجه به این عوامل در محیط های آزمایشگاهی حتی در برابر زلزله های 8 ریشتری نیز تخریب نشده اند.
• به دلیل اینکه قطعات مذکور در محیط کارخانه ساخته شده اند، علاوه بر دقت بالا در ابعاد و اندازه ها به سرعت نیز در سایت مورد نظر نصب می گردند .
• این محصولات در برابر آتش‌سوزی مقاوم بوده و از این نظر در برابر آتشی با قدرت مساوی ، مدت زمان بیشتری نسبت به نمونه سنتی ساز خود پابرجا می ماند .
• به دلیل اینکه این قطعات فولادی دارای روکشی گالوانیزه هستند در برابر رطوبت مقاوم بوده و پوسیده نمی شوند .
• این محصولات به کمک دیوارهای پیش ساخته پوشانده می شوند که همین امر به ایزولگی و عایق شدن آن‌ها در برابر عبور صوت و حرارت کمک می کند .
• این نوع سازه قابل بازیافت بوده و نهایتاً
• با حمل و نقل اقتصادی خود بسیاری از هزینه های جانبی یک پروژه عمرانی را کاهش می دهد .

 

قیمت سازه های lsf
با توجه به این توضیحات ، بدیهیست که عده زیادی در پی محاسبه یا یافتن قیمت سازه های lsf باشند . از آنجایی که ممکن است این یادداشت در فاصله زمانی زیادی نسبت به دوره ای که در حال مطالعه آن هستید نوشته شود ، سعی می کنیم تا در ادامه بجای اشاره به مبلغ عددی خاصی ، تنها به عوامل تأثیرگذار روی قیمت اشاره کرده تا بدین ترتیب شاخصی همیشگی برای تخمین قیمت سازه های lsf داشته باشید .


نکته مهم : در محاسبه قیمت یک سازه پیش ساخته ارزش زمین قرارگیری که متعلق به کارفرماست در بهای نهایی این سازه تأثیرگذار نیست ، لذا با صرف نظر از هزینه های حمل و نقل ، ساخت این ساختمان در نقطه ای دور افتاده از کشور یا در گران‌ترین محله‌های پایتخت تفاوتی با یکدیگر ندارد .

 

چه بخش هایی همواره در تولید سازه lsf وجود دارند ؟


پیشتر به این نکته اشاره شد که وجود متغیرها به تغییر قیمت نهایی یک پروژه می انجامد ، اما این به معنای امکان ورود کارفرما به همه بخش های عملیاتی نیست . به عنوان مثال نحوه برپایی یا متریال استفاده شده در قسمت های زیر از آن مباحثیست که تحت هر شرایطی به نحوی استاندارد و ثابت انجام می پذیرد .

 

• فنداسیون
پی یک سازه چه در ساختمان‌های سنتی و چه پیش ساخته مدرن بستری برای تحمل وزن آن می باشد . در همین رابطه مجموعه‌های سازنده ساختمان‌های پیش ساخته با توجه به وزن کلی یک بنا ، شالوده آن را به صورت پی نواری بتنی پایه ریزی می‌کنند .

 

• سیستم پیش ساخته LSF
طراحی یک بنا با توجه به سلیقه ، نیاز و بودجه مشتری صورت می پذیرد . در همین رابطه پس از اینکه در قدم اول نقشه های یک ساختمان پیش ساخته کشیده شده و قطعات مذکور آن در کارخانه تولید شدند ، این قطعات به منظور برپایی ساختمان مورد نظر روانه سایت پروژه می شوند .

 

• سقف طبقه اول و همکف
این قسمت ها به صورت عرشه فولادی و بتن مسلح ساخته و پرداخته می شوند .

 

چه بخش‌های متغیری روی قیمت یک بنای پیش ساخته تأثیرگذارند؟


پوشش سقف های شیبدار می توانند از عایق پلی رول به علاوه ورق اکروتایل ساخته شوند یا با شنگل ترکیب شوند ، تغییراتی اینچنینی به ویژه در سازه های بزرگ تغییر قیمت قابل توجهی را به وجود می آورد .


جنس کف اتاق ها و پذیرایی (سرامیک یا پارکت) ، پوشش دیوارهای بیرونی (سمنت بورد ، ترمو وود یا ترکیبی از این مواد با پلی اتیلن) ، درب واحد (ضد سرقت ترک یا تمام چوب ایرانی) ، نوع شیرآلات (خارجی مانند KWC یا داخلی مانند قهرمان) یا کلید و پریز های برق (خارجی مانند لگراند یا داخلی مانند دلند) از جمله برخی متغیرهایی هستند که می توانند در قیمت نهایی تاثیرگذار باشند .


ناگفته نماند که این فرمول به جزء جزء بخش های ظاهری یک بنا (از جمله دستگیره ها ، نوع کمد دیواری و کابینت ها ، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، سینک ظرفشویی ، لوله های بکار رفته در ساختمان و ... ) هم تعمیم داده می شود .

 

در نهایت اینکه شما می توانید با برقراری تماس با کارشناسان مجموعه رِسیس اِستاد، علاوه بر آگاهی از قیمت سازه های lsf به صورت تقریبی ، از مشاوره رایگان و کسب اطلاعای کاربردی در این زمینه نیز بهره‌مند شوید .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -