مراکز تفریحی پیش ساخته : اگرچه عمر اینگونه خدمات به زمان قبل از انقلاب اسلامی می‌رسد، اما امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از ادارات دولتی از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، بانک‌ها و ... و شرکت‌هایی بزرگ با سرمایه زیاد و کارمندانی پرشمار به منظور رفاه حال کارکنان خود، اردوگاهی تفریحی در منطقه‌ای خوش آب و هوا به وجود آورده و بدین ترتیب مقدمات تفریح و استراحت افراد وابسته به تشکلات خود را برای مدتی فراهم می‌کنند .


در همین رابطه چنانچه به شهرهای شمالی کشور و دیگر مناطق دلپذیر سایر استان‌ها بروید، با موارد متعددی از این مراکز روبرو می‌شوید که با فراهم آوردن پیش‌نیازهای تفریحی، مقدمات سپری کردن اوقاتی خوش را برای بازدیدکنندگان خود فراهم آورده اند .


در نتیجه دهکده‌های توریسیتی فراوانی وجود دارد که با تجهیز به سازه‌های ویلایی در تعداد زیاد به محل استقرار خانواده‌ها تبدیل شده و در نزدیکی آن‌ها رستورانی برای تهیه و تدارک سه وعده غذایی، یک بهداری برای رسیدگی سرپایی به مشکلات جسمانی ، فروشگاهایی برای تهیه مایحتاج سفر یا دریافت خدمات از جمله سوپر مارکت، آرایشگاه، خشکشویی و ...، سالن‌های ورزشی، استخر، مهد کودک و ... در کنار دیگر امکانات رفاهی در فضای باز ساخته شده است .

موانع و نیاز‌های ساخت یک ساختمان پیش ساخته


با توجه به توضیحات فوق، زمانی که فرد یا نهادی در پی ساخت چنین مراکز تفریحی پیش ساخته ای است، از یک سو کیفیت کار و اسکان همقطارانش در مکانی ایمن، زیبا و راحت در بلند مدت مهم بوده و از سویی محدودیت‌های مالی اجازه نمی‌دهد تا وی بیش از حد پول خرج کند! از سویی دیگر سرعت انجام کار بسیار مهم بوده و ساخت این مجموعه در اسرع وقت و به منظور جلوگیری از خواب سرمایه در دستور کار قرار دارد و از سویی دیگر تعدد سازه‌ها و انبوه سازی اجازه انجام این کار در زمانی کوتاه را نمی‌دهد!


با توجه به این توضیحات نیازمند سازوکاری هستیم که همه این ویژگی و نیازها را به صورت توأمان پوشش دهد، روشی به نام ساخت ساختمان پش ساخته!

مراکز تفریحی پیش ساخته


اگرچه استفاده از کانکس‌ها که در ادامه به بررسی آن‌ها نیز خواهیم پرداخت روش جالبی برای برپایی چنین دهکده‌هایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با هزینه‌ای حداقلی و بهره‌برداری آنی می‌باشد، اما باید توجه داشت که در مناطقی که قرار است تا سال‌های سال مورد استفاده قرار گرفته و یا برای انتقال مصالح صعب العبور نیستند، استفاده از ساختمان‌های پیش ساخته توصیه می‌شود .


در جریان ساخت مراکز تفریحی پیش ساخته، چنانکه مجموعه رسیس استاد سابقه برپایی آن‌ها را دارد، پس از مشخص شدن تعداد ابنیه، کاربرد هریک، تعیین لی‌اوت و تصدیق کارفرما، کار طراحی و ساخت هریک در محیط کارخانه آغاز شده و با گذشت چند ماه سری‌کاری که سرعت انجام کار را نیز با توجه به حجم آن زیاد می‌کند، آماده نصب می‌گردند .


گفتنیست که در این مسیر استفاده از پنل‌های ساندویچی، تولید سازه lsf و دیگر روش‌های ساخت مراکز تفریحی پیش ساخته مورد بررسی قرار گرفته و مناسب‌ترین آنها از سوی کارفرما و صدالبته نظر کارشناسی متخصصین ما برگزیده می‌شوند .

درباره کانکس‌ها


گاهی به بنایی نیاز داریم تا پس از چندی آن را جابجا کرده یا در آن تغییر کاربردی ایجاد کنیم . در همین رابطه دهکده‌های تفریحی از جمله اماکنی هستند که نیاز زیادی به اینچنین سازه‌هایی دارند . کانکسی را فرض کنید که باید روزی به عنوان رختکن مورد استفاده قرار گرفته، در فصول سرد به دفتر نگهبانی تبدیل شود و یا با شروع یک پروژه عمرانی به مکانی برای خواب کارگران تبدیل گردد .


بدیهیست که یک سازه دائمی – ولو پیش ساخته – چنین انعطافی نداشته و از آن مهمتر تخصیص آن به چنین امور گذرایی عملاً به تضییع پتانسیل‌های این بنا منجر می‌شود .از این روست که برای کاربری‌های موسمی از کانکس استفاده می‌شود .


با نظر به این توضیحات یک کانکس می‌تواند در طرح‌های خاص و سفارشی، مسکونی دوطبقه، نگهبانی، کامپوزیت، رستورانی، کانکس ساندویچ پانل و ... طراحی و ساخته شود .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -