ویلای پیش ساخته کرج را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد :
1. ویلاها های پیش ساخته ای که در کرج طراحی و ساخته شده و سپس به شهرهای دیگر برده شده و مونتاژ می گردند و
2. ویلاهای پیش ساخته ای که در این شهر یا دیگر مناطق استان البرز احداث شده و مورد استفاده قرار می گیرند .
در همین رابطه قصد داریم تا در ادامه به بررسی هر دو مورد بپردازیم ؛ پس با ما همراه باشید!


ساخت ویلای پیش ساخته در کرج


چنانچه به یک واقعه تاریخی که حتی دو دهه نیز از آن نگذشته است نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که شهر کرج در سال های اخیر به عنوان مرکز استانی مستقل معرفی شده و مقدمات تولد جوان ترین استان کشور یعنی البرز را فراهم کرده است . این در حالیست که پیش از این به عنوان بخشی از استان تهران شناخته می شد .


با وجود اینکه این گسترش و افزایش جمعیت دلایل زیادی از جمله پذیرش مهاجر یا زاد و ولد داشته است، اما بی تردید رونق گرفتن شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی بی شمار اطراف کرج – به ویژه به سمت تهران –که جملگی به نیروی کار پرتعداد و نزدیک نیاز دارند در این امر بی تاثیر نبوده است .


مجموعه رسیس استاد به عنوان یکی از همین مجموعه ها به عنوان متخصص ساختمان پیش ساخته و تولید سازه lsf ، اضافه اشکوب و دیوارهای داخلی به سبک نیوزلندی در حوزه ساخت ویلای پیش ساخته کرج فعالیت داشته و پس از صنع قطعات اصلی و اولیه این ابنیه، آن ها را به منظور مونتاژ و اسمبل شدن به سایت مورد نظر ارسال می نماید . اگرچه مجموعه مورد نظر با قرارگیری در شهر قدس عملاً در حوزه استان تهران قرار دارد اما بواسطه نزدیکی به کرج و داشتن ویژگی هایی که پیشتر گفته شد به عنوان سازنده ویلای پیش ساخته کرج مطرح می باشد .


در ادامه معرفی مجموعه پیش روی باید گفت که سازه‌های تولیدی Irstud به صورت تمام گالوانیزه بوده که از پروفیل‌های سرد نورد شده بواسطه دستگاه‌های هوشمند "فریم کد" تولید می گردد و با پیچ های مخصوص به یکدیگر متصل می شوند .

برپایی ویلای پیش ساخته کرج در استان البرز


چنانچه از اهالی قدیمی‌تر کرج یعنی افرادی که 30 – 40 سال پیش در آن زندگی کرده یا به شهرهای اطرافش رفت و آمد داشته اند بپرسید تصدیق می کنند که آب و هوا و شرایط اقلیمی این شهر پیش از این با وضعیت فعلیش متفاوت بوده است! به عنوان هوای نسبت سرد اما تمیز، وجود باغ های پر شمار، آب زیاد و گوارا و ... که ماحصل وجود ارتفاعات البرز، دره چالوس و رودخانه کرج بوده و موجب خنک و مرطوب‌تر شدن این منطقه نسبت به تهران گردیده است از جمله ویژگی هایی بوده که زندگی در این شهر چسبیده به پایتخت را برای ایشان دلچسب و امکان پذیر می‌نموده است .
با گذر زمان و افزایش جمعیت این شهر بسیاری از این ویژگی های مطلوب نظیر هوای پاکیزه کرج دیگر بسان گذشته وجود ندارند؛ اما با این حال استان البرز و حوالی کرج هنوز هم دارای بخش هایی هستند که اصطلاحاً ییلاقی بوده و می توانند به عنوان تفرجگاه و استراحتگاه های شخصی مورد استفاده قرار گیرند .


ویلا در مناطق ییلاقی البرز


در همین رابطه روستاهای پرشماری از قبیل برغان، ولایت رود، سنقر آباد، واریان، کندر، کلوان، فرخ آباد، زیبا دشت و ارنگه در این استان وجود دارند که با داشتن رودخانه های پر آب، پوشش گیاهی مطلوب و آب و هوای مطبوع اماکن دلپذیری برای گذران ایام به ویژه در روزهای گرم تابستان می باشند .
با گذر از اینکه افراد بومی این اماکن می توانند بواسطه ویلای پیش ساخته کرج سرپناهی ایمن، نسبتاً ارزان، زیبا و در زمانی کوتاه داشته باشند، بی تردید دیگر هموطنانمان به ویژه پایتخت نشینان نیز می توانند به ویلای پیش ساخته کرج و داشتن خانه ای در یک منطقه خوش آب و هوا بیاندیشند .
این در حالیست که امروزه مناطقی نظیر سهیلیه، چهار باغ، کردان، زعفرانیه کرج، تهراندشت، افشاریه و غیره نیز وجود دارند که به طور تخصصی در قالب شهرک های ویلایی و تفریحی به بهره برداری رسیده و می توان در این مناطق با آزادی عمل بیشتری نسبت به روستاهای مسکونی به استراحت و تفریح پرداخت .
نهایتاً اینکه ویلای پیش ساخته کرج واسطه ای برای حضور، سکونت و استفاده از مناظر، آرامش و آب و هوای مناطق اطراف این شهر می باشد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -