امروزه افراد بیشتری نسبت به چند دهه قبل به کانکس های پیش ساخته نیاز پیدا کرده اند ، همین امر سبب شده تا تولید آن ها روز به روز افزایش یابد و در عین حال بر تنوع آن ها نیز افزوده شود . افراد مختلف بیشتر به خاطر مزیت های این سازه ها به آن ها روی آورده اند ، ولی به طور کلی اصلی ترین دلیل در ساخت کانکس پیش ساخته صرفه جویی در زمان و هزینه می باشد . شما می توانید این سازه ها را در کمترین زمان ممکن ساخته و به وسایل مورد نظر تجهیز کنید . افراد همچنین قادر خواهند بود تا آن ها را به راحتی از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال دهد بدون این که هیچ گونه تغییری در ساختار آن ها بوجود آید . در حالی که اگر قرار بود سازه ای را با مصالح آجر و سیمان بسازند نه تنها عملیات آن وقت گیر بود بلکه هیچ وقت شما نمی توانستند سازه خود را جابجا کنند .

مقاوم در برابر زلزله

مزیت های کانکس -  ساختمان پیش ساخته تنها به سرعت ساخت و کاهش در هزینه های آن منتهی نمی شود بلکه می توان از مقاومت آن ها در برابر زلزله نیز به عنوان مزیتی دیگر نام برد . این سازه ها از مصالح سبک ساخته می شوند تا بتوانند در هنگام زلزله واکنش مناسبی را از خود نشان دهند و تخریب نشوند . سبکی وزن این کانکس ها باعث می شود تا در هنگام زلزله با امواج زلزله هم سو شوند ، در نتیجه کمتر اسیب ببینند . حتی اگر این سازه ها در اثر زلزله تخریب شوند به دلیل سبکی وزن قطعات ، جان افراد ساکن در آن را تهدید نخواهد شد در حالی که ساختمان مشابه ساخته شده از مصالح اجر و سیمان ، علاوه براین که در هنگام زلزله آسیب بیشتری می بیند جان ساکنین خود را نیز تهدید می کند .

مزیت تعمیر و باز سازی سریع کانکس

اگر به هر دلیلی کانکس پیش ساخته شما در پایه ها ، دیوار ها ، سقف و یا هر قسمت دیگر از آن دچار آسیب بشود شما می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون تحمل هزینه های سنگین آن ها را باز سازی و یا تعمیر و حتی تعویض کنید . این تعمیرات در کانکس های مسکونی و یا کانکس هایی که بیشتر روی زیبایی در ساخت آن ها تاکید شده ، بیشتر اهمیت پیدا می کند . به علاوه در صورت نیاز حتی می توانید با هزینه های باز سازی اندک کانکس قدیمی خود را تعمیر کرده و به قیمت مناسبی بفروش برسانید .

مواد بکار رفته برای ساخت کانکس پیش ساخته

از جایی که این کانکس ها به دلیل قابلیت جابجایی ، به نقاط مختلفی حمل و در آنجا مستقر می شوند ، اولین نکته در نوع مصالح بکار رفته در ساخت آن ها منطقه آب و هوایی واقع در جایی است که آن ها قرار می گیرند . برای مثال سعی می شود در مناطق مرطوب از مصالحی استفاده کنند تا در برابر رطوبت مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند و در مناطق گرم و خشک از موادی استفاده کنند که عایق خوبی در برابر گرما باشند ؛ بنابراین معرفی یک نوع ماده ثابت برای ساخت این سازه ها معقول به نظر نمی رسد . برای مثال از موادی چون ، چوب ، ورق های فولادی ، کامپوزیت های آلومینیومی ، مواد پلی اورتان ، پرو فیل های آهنی می توان نام برد .

قالب های ساخت کانکس های پیش ساخته

مزایای این سازه ها باعث شده است تا آن ها را به شکل های مختلفی چون کانکس سالن غذا خوری ، تجاری ، بهداشتی ، کودک ، گل فروشی ، اداری ، ویلایی و کانکس نگهبانی بسازند .

مراحل ساخت یک کانکس پیش ساخته

  1. بررسی محل نصب برای تعیین نوع مصالح مورد استفاده
  2. تهیه مواد اولیه لازمه
  3. تعیین قاب مناسب برای سازه
  4. مشخص کردن نوع عایق
  5. ساخت اسکلت و نصب ستون های آن
  6. جوشکاری و یا سفت کردن مهره های اتصالات
  7. رنگ کردن سازه
  8. برق کشی و نصب اتصالات جریان برق
  9. نصب چرخ روی کانکس درصورت نیاز
کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -