1 - در قاب های سبک فولادی (L.S.F.) از چه نوع ورقی استفاده می شود؟
جهت تولید و ساخت قاب های سبک فولادی از ورق گالوانیزه با ضخامت های مختلف ( بسته به نوع کاربری و باربری و . . . ) استفاده می شود. شرکت استاد امکان تولید ورق های با ضخامت 55/0 الی 2/1 میلیمتر را دارد. ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که با "روی" پوشیده شده که همین امر آنرا ضد رطوبت می کند.

2 - تفاوت فونداسیون ساختمانهای قاب سبک فولادی (L.S.F.) با فونداسیون دیگر سازه ها چیست؟
فونداسیون مورد نیاز جهت ساخت قاب های سبک فولادی (L.S.F.) با توجه به وزن پایین سازه در مقایسه با سایر سیستم های سازه ای، به مقدار قابل توجهی سبکتر و کم حجم تر می باشد.
3- اتصالات در سیستم قاب سبک فولادی (L.S.F.) به چه شکلی هستند؟
تمامی اتصالات در سیستم قاب سبک فولادی (L.S.F.) به صورت خشک و با استفاده از پیچ های خودکار می باشند. در مکان های حساس و سنگین از پیچ های بوکسی خودکار، و جهت اتصال این سازه به سازه های فلزی (در صورت لزوم) از Connector (اتصالات) مخصوص استفاده می گردد.
4- سقف های بین طبقات در سیستم قاب سبک فولادی (L.S.F.) به چه صورت اجرا می شوند؟
با توجه به باربری ساختمان و ابعاد دهانه ها نوع سقف تعیین می گردد. سقف ها در این سیستم به دو صورت تر و خشک اجرا می گردند:
- سیستم تر: در ساختمان های بیش از سه طبقه جهت تامین صلبیت سقف از پوشش بتن استفاده می گردد که آخرین سقف نیز عمدتا به صورت شیبدار و با سیستم خشک اجرا می گردد.
- سیستم خشک: در ساختمان های کوچک، حداکثر سه طبقه اجرای سقف به صورت خشک با استفاده از تخته های چندلایی O.S.B و تخته های سیمانی اجرا می گردد که در این حالت جهت تامین صلبیت سقف می بایست تمهیدات لازم انجام پذیرد.
ساختمان پیش ساخته
5- مدت زمان اجرای یک بنا در در سیستم قاب سبک فولادی (L.S.F.) چقدر است؟
مدت زمان اجرای یک بنا را نمی توان به صورت دقیق و قبل از بررسی نقشه های معماری و سازه ای تعیین نمود. ولی برای در دست داشتن یک زمان تقریبی می توان نمونه ذکر شده را در نظر گرفت:
برای یک واحد مسکونی 100 متر مربعی زیر بنا زمان لازم جهت اجرای سازه حدودأ 15 روز، اجرای سازه به همراه پوشش ها حدودأ 25 روز و اجرای کامل آن تا مرجله نازک کاری و آماده به تحویل حدود 40 روز کاری یا دو ماه می باشد.

Save

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -