ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانل

ساندویچ‌پانل ، معمولا به لایه عایقی از جنس پشم شیشه ، پلی استایرن یا پلی اورتان اتلاق می شود که توسط دو لایه فلزی (معمولا ورق الوزینگ یا همان روی و آلومینیم ) احاطه شده است . این ساندویچ که مواد تشکیل دهنده آن فلزات سخت و سبک و عایقی مقاوم در برابر صدا و دما می باشد ، کاربرد زیادی در ساخت ساختمان پیش ساخته دارند ، از این روی در ساختمان پیش ساخته ، ساندویچ پانل به عنوان ماده اصلی دیوار ها و سقف بکار می رود . این محصول بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده در تمامی ساختمان های مسکونی و اداری ، سوله های ورزشی و استخرها ، بیمارستان ها ، مدارس ، کارخانجات ، انبارها و حتی خودروهای دارای یخچال و سردخانه می شود که این گستردگی کاربرد را مرهون قیمت مناسب ، وزن سبک ، طراحی - ابعاد متنوع و بازدهی بالای خود می باشد . از دیگر مزایای ساندویچ پانل در ساختمان پیش ساخته می توان به ضد آب بودن آن ( ضد زنگی و مقاومت در برابر بارش برف ، باران و شست و شوی ) ، نصب سریع و آسان ، مقاومت بالا در برابر چالش های طبیعی و مواد شیمیایی اشاره کرد .

از مهمترین ساندویچ پانل های موجود در ساختمان پیش ساخته می توان به ساندویچ پانل پلی یورتان ( عایق صدا ، دما ، رطوبت با وزنی سبک ) ، ساندویچ پانل پلی استایرن (که از یونولیت به عنوان عایق آن استفاده شده و از نوع قبلی خود سبکتر و ارزان تر می باشد ) و ساندویچ پانل پشم سنگ ( که به دلیل ویژگی ضد حریق بودن خود ، مناسب برای اماکنیست که احتمال آتش سوزی در آن بیشتر باشد ) . قابل ذکر است که ساندویچ پانل مورد استفاده در ساختمان های پیش ساخته قابل سفارش می باشند ، از این روی طرح ، رنگ ، ابعاد و کاربرد آن قابل تعریف بوده و حتی با اعمال تغییراتی ( مانند حذف و اضافه کردن صفحات ساندویچ ، گام های آن و ضخامت های موجود) ، با توجه به نیاز خود تغییری قابل توجه در قیمت تمام شده آن به وجود آورد . 

ساندویچ پانل در بناهای پیش ساخته به 2 صورت سقفی و دیواری کاربرد دارند . تولید ساندویچ پانل سقفی با ابعاد حدودی 1 متر مربعی با ضخامتی متغیر رایج است . ساندویچ های سقفی علاوه بر اینکه عایق صدا و حرارت هستند ، در برابر حشرات موذی و تهدید های میکروسکوپی همانند قارچ ها نیز مقاوم بوده و به هیچ عنوان پوسیده نمی شوند . لازم به یادآوریست که وزن این ساندویچ ها باید سبک باشد تا ستون ها و دیوار ها بار اضافه ای روی دوش خود حمل نکنند . از سوی دیگر ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانل دیواری با داشتن ویژگی های فوق ، قابلیت عبور کابل های برق-تلفن و لوله های آب-گاز رااز میان خود داشته و به دلیل ارتباط بیشتر و نزدیکتر با افراد ، دارای ظرافت و زیبایی بیشتری می باشند .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -