اضافه اشکوب با lsf : پس از اینکه ساختمانی ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسد، بنا به دلایلی ممکن است که مالک یا مالکین آن تعداد طبقات فعلی را کافی ندانسته و در پی ساخت طبقاتی بیشتر بر روی آن برآیند که به این کار اضاف کردن اشکوب می‌گویند .


در همین رابطه گرانی قیمت مسکن از یک سو سبب می‌شود تا این افراد به دلیل عدم توانایی در خرید ملکی دیگر و نیاز به فضایی بیشتر، با صرف هزینه‌ای کم صاحب یک یا چند واحد اضافی شده و از سویی دیگر باز هم به دلیل همین گرانی، به دنبال کسب سود و درآمد بیشتر بواسطه ساخت و فروش یک یا چند طبقه در بالای سازه خود بروند .


با توجه به تمایل انسان در گسترش فضای در دسترس خود و محدودیت‌هایی که وجوه مختلف یک سازه دارد (منظور دیواره‌های کناریست)، این تنها وجه فوقانی یا پشت بام یک سازه است که امکان پیشرفت داشته و می‌توان با ساخت و ساز روی آن به افزایش فضای دردسترس پرداخت . در نتیجه اینکه اضافه اشکوب بدین ترتیب عملی منطقی به نظر رسیده و یافتن راهکاری ایده‌آل که بتواند آن را عملی کند بسیار مهم می‌باشد .


لازم به ذکر است که این امر به همین سادگی‌ها نیز پیش نمی‌رود، دلایل فراوانی وجود دارد که سازمان‌های ذیصلاح که شهرداری در رأس آنهاست مجوز اضافه اشکوب را صادر نمی‌کنند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به
• افزایش نرخ مهاجرت به تهران در اثر امکان ساخت خانه‌هایی ارزان قیمت،
• افزایش تراکم به ویژه در محلاتی شلوغ با خیابان‌بندی‌های نامناسب،
• ساخت سازه‌هایی غیر استاندارد با مقاومت کم،
• سنگینی سازه و عدم تحمل وزن آن توسط پی به ویژه در هنگام زلزله،
• تخریب چهره شهر و ... اشاره کرد .

 

اضافه اشکوب با lsf

برای اینکه اجازه افزودن طبقاتی ثانویه روی پشت بام یک ساختمان صادر شود لازم است تا برخی از مشکلاتی که قرار است در آینده پیش آید در همین مقطع کنونی حل شوند . به عنوان مثال گفته می‌شود که ساخت یک طبقه بیشتر موجب شلوغ‌تر شدن یک محله یا کاهش جای پارک موجود در آن می‌گردد، در نتیجه در همان قدم اول افزودن اشکوب به هر میزان را منوط به ساخت پارکینگ به تعدادی متناظر می‌دانند .


در نتیجه اینکه این مشکلات قابل حل بوده و می‌توان از راه درست بر آن‌ها غلبه کرد . از سویی دیگر نیز مثلاً فرض کنید که وزن زیاد مصالح موجب به وجود آمدن نگرانی‌هایی نظیر تضعیف فونداسیون ساختمان می‌شود . با عنایت به این مسأله استفاده از چارچوب و مصالحی که جرم کمی داشته و بار مرده زیادی را به این بنا اضافه نمی‌کند بسیار مطلوب می‌باشد .


اضافه اشکوب با lsf به عنوان چنین واسطه‌ای راهکاریست که علاوه بر داشتن ساختاری مقاوم و مهندسی ساز، هزینه چندان زیادی نداشته، برپایی آن با تخریب اولیه همراه نبوده و با وزن کم خود در برابر زلزله و سایر چالش‌های فیزیکی نیز مقاوم می‌باشند .

 

مزایای اضافه اشکوب با کمک قاب‌های سبک فولادی

در وهله اول زمانی که از این ساختار برای برپایی یک یا چند طبقه اضافه استفاده می‌کنیم، کار با سرعت بسیار زیاد‌تری نسبت به زمانی که قصد جوش دادن تیرچه و بلوک یا ساخت ستون‌های بتنی را داریم پیش می‌رود . در میان روش‌های موجود استفاده از اضافه اشکوب با lsf هزینه کمتری در برداشته و حمل و نقل آن نیز سریع و آسان می‌باشد .


با نظر به اینکه این لایه اینک بالاترین سطح ساختمان مورد نظر بوده و ممکن است اطراف آن نیز بواسطه این افزایش ارتفاع خالی گردد، ایزولگی این نوع ساختمان پیش ساخته در برابر حرارت، رطوبت و صوت از اهمیت بالایی برخوردار است، ویژگی‌هایی که از مهمترین خصوصیات تولید سازه lsf است . از سویی دیگر دست طراح برای فضاسازی و آرایش نمای بیرونی آن بازتر بوده و در ادامه بواسطه عدم خرابی یا ایجاد سروصدای زیاد، ساکنین طبقات زیرین ملزم به ترک ساختمان یا دوری چند وقته از آن نیستند .


در اضافه اشکوب با lsf نیازی به تقویت سازه نبوده، می‌توان دیوار و پارتیشن‌های دلخواهی به آن افزوده یا از آن کاست، در صورت نیاز انبوه‌سازی کرده و با کمک آن حتی در داخل اماکن سرپوشیده نیز نیم طبقه بنا کرد . نهایتاً لازم به ذکر است که زمان استاندارد انجام این عملیات از طراحی تا اجرا حدود2 ماه کاریست . به عنوان سخن پایانی لازم به ذکر است که چنانچه در خصوص نحوه طراحی، قیمت و ویژگی‌های این محصولات سوالی داشتید می‌توانید هم اکنون با متخصصین مجموعه رسیس استاد صحبت کرده و مشاوره‌ای کامل در این باره دریافت نمائید!

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -