بهترین نوع خانه های پیش ساخته : سازه های پیش ساخته این روزها با افزایش تقاضای بازار و پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین ثبت ابداعات و فعالیت های خلاقانه و نو آورانه افراد متخصص در انواع مختلفی ساخته می شوند که در ادامه تلاش می کنیم به سه نوع از پر کاربردترین آنها بپردازیم . ساختمان های پیش ساخته در انواع سازه های بتنی ، ال اس اف و چوبی ساخته می شوند که هر کدام از آنها در زمره بهترین نوع خانه های پیش ساخته قرار می گیرند .
اولین نوع از سازه های پیش سازی که از مدرن ترین انواع آنها نیز محسوب می شوند ساختمان های پیش ساخته ال اس اف هستند. امروزه در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز مانند ساختمان های با طبقات متوسط، سوله ها، ورزشگاه ها، انبارها، تالارها و بسیاری موارد دیگر از سازه های ال اف اس استفاده می شود. لازم به ذکر است که بسیاری از کشور های پیشرفته این عصر در بسیاری از پروژه های عظیم و نامدار خود از این نوع سازه پیش ساخته استفاده کرده اند و در واقع این سازه ها امتحان خود را در کشورهای توسعه یافته پس داده اند و نتایج استفاده ار آنها بسیار مطلوب بوده و همچنین نظرات استفاده کنندگان از آنها کاملاً مثبت گزارش شده است. سازه های ال اف اس از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع ساختمان های پیش ساخته در کشور ما هستند که بسیاری از افراد حتی از وجود چنین سازه هایی در کشور آگاهی ندارند.
از مزایای سازه های پیش ساخته ال اف اس می توان به سرعت بالا در اجرای آنها، سبک بودن سازه، حمل و نقل آسان و داشتن استانداردهای مصرف انرژی اشاره کرد. ضمن اینکه این ساختمان ها را می توان مناسب ترین سازه های در مقابل زلزله نامید.
پس از سازه های ال اف اس که شاید به جرات بتوان گفت بهترین نوع خانه های پیش ساخته می باشد ، سازه های بتنی قرار دارند. ساختمان های پیش ساخته بتنی را می توان از مقاوم ترین و پرطرفدار ترین انواع پیش ساخته ها نامید. در ساخت این نوع از پیش ساخته ها از بتن و فولاد استفاده می شود که همین امر باعث می گردد تا از سازه های پیش ساخته بتنی در ایجاد ساختمان های چند طبقه و حتی در ساخت سدها، تونل و برج ها استفاده شود. از مزایای این نوع از ساختمان پیش ساخته  می توانیم به موارد متعددی همچون مقاومت بالا در مقابل آتش سوزی ، رطوبت ، آب و همچنین داشتن عمر مفید طولانی تر از دیگر سازه ها اشاره کرد. قیمت مناسب این سازه ها ، امکان مانور بیشتر در زمینه طراحی ظاهری و شکل بنا و همینطور راحتی کار در اجرای آن نیز از دیگر مزایای سازه های پیش ساخته بتنی می باشد.
پس از سازه های ال اف اس و بتنی اکنون به عنوان سومین و آخرین نمونه از بهترین نوع خانه های پیش ساخته به معرفی سازه های پیش ساخته بتنی می پردازیم. سازه های پیش ساخته چوبی را می توان از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین سازه های پیش ساخته دانست که به واسطه قدمت خود دارای طرفدارن زیادی نیز می باشد. سازه های چوبی که اغلب به دلیل ظاهر زیبایشان مورد استفاده قرار می گیرند امروزه با طراحی های مدرن و زیبا در کشورهایی همچون کانادا و دیگر کشورهای اروپایی تولید می شوند. یکی از دلایلی که به استفاده بیشتر افراد ار سازه های چوبی می انجامد در دسترس بودن مواد خام اولیه آن می باشد که در واقع همان چوب است.
سازه های پیش ساخته چوبی مزایای زیادی دارند که به عنوان مثال می توان به توانایی تحمل بار بیشتر و قیمت مقرون به صرفه تر اشاره کرد؛ همچنین علاوه بر نمای زیبا و چشم نواز آنها ، مقاومتشان در برابر زلزله نیز از مزایای مهم این سازه های پیش ساخته چوبی به شمار می رود. سازه های چوبی عایق مناسبی برای صدا هستند و به دلیل استفاده چوب در آنها سازگاری بیشتری با محیط اطراف خود به خصوص در مناطقی با پوشش گیاهی مناسب دارند. لازم به ذکر است که وزن این سازه ها نیز بسیار کمتر از انواع دیگر پیش ساخته ها می باشد و اجرای آن نیز بسیار سریع تر انجام می گیرد. نکته مثبت دیگر سازه های پی ساخته چوبی قابلیت بازیافت آن ها می باشد.

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -