irstud

خانه پیش ساخته دوبلکس:اگر چه تعاریف زیادی برای خانه های دوبلکس ارائه می شود اما به طور خلاصه همه آن ها به یک مطلب اشاره می کنند؛ ساختمانی دو طبقه که بواسطه پلکانی داخلی به یک واحد یکپارچه تبدیل می شوند .

با گذر از مواردی خاص که یک می توانیم یک واحد دوبلکس در دل یک ساختمان یا برج نیز داشته باشیم (مانند بسیاری از واحدهای شهرک اکباتان)، این ساختمان ها به ویژه در کسوت یک ویلا به نحوی طراحی و ساخته می شوند که تنها یک خانوار بتواند از آن استفاده کند .

با توجه به اینکه برخی از این خانه ها دارای اجزایی کاملاً یکسان در هر دو طبقه خود هستند (مثلاً وجود آشپزخانه، حمام، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و... در هر دو طبقه) عده ای ترجیح می دهند که یکی از آن ها را اجاره داده یا به والدین، فرزندان یا افراد دیگری که امکان زندگی مشترک با آنان را دارند بسپارد .

این در حالیست که در موارد متعددی هم این اجزا تفکیک شده و مثلاً همه اتاق‌های خواب در طبقه بالا و مواردی نظیر هال ، پذیرایی، TV Room و ناهار خوری که که متناسب با حضور مهمانان است در طبقه پایین قرار دارد .

از مهمترین مزایای استفاده از یک خانه پیش ساخته دوبلکس می توان به حفظ حریم خصوصی، در اختیار گرفتن فضایی بیشتر، پرداخت هزینه و وام مسکن کمتر، ایجاد فضایی شخصی و ... اشاره کرد . این در حالیست که ساخت خود خانه پیش ساخته دوبلکس به دلیل داشتن دو طبقه متعارف در مدت زمان کمی انجام شده، بیش از حد گران نمی شود، از نظر ساختار سبک و مقاوم (به ویژه دربرابر زلزله) بوده و از نظرکاربری نیز در بهینه ترین حالت خود همانند بسیاری از خانه های مستقل درآمریکای شمالی با محوطه اختصاصی قرار دارد .

خانه پیش ساخته دوبلکس

گام نخست در ساخت یک خانه پیش ساخته دوبلکس تخمین مساحت زمین در دسترس و همچنین بودجه کارفرماست! در همین رابطه ابتدا نیازهای خریدار به همراه مساحت قابل ساخت را در نظر گرفته و سپس از امکانات داخلی آن یک لیست تهیه می کنیم؛ بدین ترتیب می توان گفت که این بنا چقدر هزینه دربر خواهد داشت .

به طور کلی خانه پیش ساخته دوبلکس هزینه های بیشتری نسبت به سازه های هم نوع اما یک طبقه خود (به ازای هر متر مربع) دارند که بخشی از آن به دلیل لزوم استفاده از زیر ساختی مقاوم و دارای ضخامتی بیشتر است، اما می توان گفت بواسطه استفاده دو برابری از زمین در دسترس، عملاً این هزینه ها با سودی چند برابر بازخواهند گشت .

به عنوان نکته بعدی لازم به ذکر است که این ویلاها قابلیت جابجایی نداشته و به دلیل اینکه در پایه ای بتنی فرو رفته‌اند، اگرچه به صورت تولید سازه lsf یا پنلی ساخته می شوند اما در زمره ساخت ساختمان پیش ساخته قابل جابجایی قرار نمی گیرند .

در خصوص عمر این سازه ها باید گفت که حداقل 20 الی 30 سال بدون هیچ بازسازی عمده و پرخرجی به کار خود ادامه می دهند اما پس از این مدت نیاز به یک وارسی کلی دارند .

نهایتاً گفتنیست که چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص دارید کارشناسان مجموعه رسیس استاد آماده راهنمایی و ارائه مشاوره به شما می باشند .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -