irstudcom-divarelsf.jpg

دیوارهای جدا کننده lsf : چنانچه محل زندگی یا دفتر کارتان را به عنوان سازه‌ای سنتی ساز در نظر بگیرید ، با صرف نظر از دیوارهای دور تا دور آن و جداره های حاملی که بار وزن بخشی از این ساختمان را به دوش می کشند ، اکثر این دیوارها غیر حامل هستند که قابل برداشتن بوده و عملاً طرح کلی واحد مورد نظر را به وجود می‌آورند .


به بیانی دیگر فرض کنید هیچ دیواری در این اماکن وجود نداشت ، در آن صورت یک فضا به عنوان سالنی یک تکه خودنمایی کرده که به هر طریقی که تمایل داشتید می توانستید آن را تقسیم بندی کرده و مورد استفاده قرار دهید .


با توجه به این توضیحات بسیاری از مالکین سازه های مذکور بنا به نوع نیاز ، کاربرد کسب و کار ، تعداد نفرات در حال زندگی یا شاغل در این محیط یا اعتقاد به عدم بهینه بودن تقسیم بندی ها تصمیم می گیرند تا بدون آسیب رسانی یا اعمال تغییرات اساسی در ساختار ستون و دیوارهای حامل ، تغییر دکوراسیونی داخلی را تجربه نمایند .


با توجه به اینکه این امر با کمک محصولاتی اکسترنال و قابل جابجایی و قابل حمل مانند پارتیشن های پاراوانی یا ثابت مانند جداره های شیشه ای ، دیوارهای حائل مدولار و پیش ساخته ، تقسیم کننده های چوبی ، Drywall یا دیوار خشک ، تیغه های گچی و بلوک های سبک امکان پذیر است ، می توان گفت که در مواردی که یک ملک به صورت استیجاری در اختیار یک فرد یا مجموعه بوده و یا ضرورت و مدت زمان نیاز به این تقسیم بندی زیاد نباشد از این محصولات استفاده می شود .


این در حالیست که در موارد متعددی نیز در کنار لزوم اعمال تغییراتی جدید در ساختار یک واحد ، ماندگاری و امنیت آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که ایجاد چارچوبی فلزی به تحقق این هدف کمک می کند .


دیوارهای جدا کننده LSF


در مطالبی که پیرامون ساختمان پیش ساخته LSF در همین تارنما تقدیم حضورتان شد ، بیان داشتیم که قاب‌بندی فولادی سبک یا LSF که مخفف Lightweight Steel Framing می باشد ، نوعی سامانه نوین ساخت ابنیه کمتر از 5 طبقه می باشد که با استفاده از فولاد سرد نورد شده گالوانیزه به صورتی پرتعداد و اصولی (با عنایت به قوانین مقاومت مصالح و اصول معماری و عمران) اسکلت اولیه یک سازه را به وجود می آورد .


حال فرض کنید همانطور که می توانستیم روی سازه ای سنتی ساز با کمک این محصولات اضافه اشکوب داشته و به تعداد طبقات یک ساختمان بیافزاییم ، اینک قصد داریم تا تغییراتی را در فضای داخلی یک بنا به وجود آوریم . بدیهیست که برپایی چنین سازوکاری علاوه بر وزن کمی که به ساختمان می افزاید ، دارای مقاومتی زیاد در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله بوده و در کنار سرعت بالای اعمال ، مشکلات یک بنایی ولو جزئی را ندارد .

irstudcom-divarjodakonandelsf.jpg


طریقه برپایی دیوارهای LSF


• برای ساخت دیوارهای جدا کننده lsf در یک مکان ، ابتدا طرح کلی آن روی نقشه ساختمان پیاده می شود ، طرحی که دارای تنوع بسیار زیادی بوده و کارفرما می تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی را برگزیند .


• با انتخاب پلان مطلوب کارفرما ، متخصصین نصب با جانمایی نقشه روی مکان مورد نظر محل دقیق قرارگرفتن چارچوب اولیه فولاد های سبک را مشخص کرده و بدین ترتیب جلوه ای بصری از رویدادهای در راه به کارفرما نشان می دهند . بدیهیست که در این مرحله دقت حرف اول را زده و همه اندازه ها و درجه ها به نحوی ایده آل محاسبه می شوند .


• در گام بعدی نوبت به اتصال چارچوب دیوار در شرف ساخت به قسمت های از پیش تعیین شده می باشد . در این مرحله اپراتوران نصب با کمک فوم پشت چسبدار یا پشم سنگ قوطی هایی که به بالا و پایین چارچوب می چسبند را تجهیز کرده و آن ها را در جای خود فیکس می کنند .


• اقدامات مرحله قبل باعث تثبیت نسبی قطعات مورد نظر روی سطح می شود ؛ صرفاً در حد لق نزدن یا عدم جابجایی ! این در حالیست که در مرحله بعد این قطعات به تکیه گاه خود پیچ شده و اصطلاحاً مهار می شوند . در این مرحله استفاده از پیچ هایی طویل در فواصل نیم الی یک متری یکدیگر سبب می شود تا این ساختار تحت هیچ عنوانی تکان نخورده و بدین ترتیب در صورت تراز نبودن عمودی و افقی هریک ، با کمک شل و سفت کردن این محصولات به صافی ایده آلی برسند .


گاهی این چارچوب ها به صورت دوبل و موازی ساخته می شوند که فضای بیشتری برای برپایی تاسیسات به وجود می‌آورند .
• افزودن ستون ها به صورت کشویی- ضربه ای ، اضافه کردن چارچوب هایی آماده برای درب و پنجره (به انضمام تقویت آن ها) و تثبت هریک در جای خود از مراحل بعدی برپایی این دیوار می باشد .


• در آخرین مرحله نیز مصالح مورد نیاز به صورت خشک یا خمیری در میان صفحات پرکننده فضاهای خالی نشسته و بدین ترتیب دیواره مورد نظر ما ساخته می شود .

 

نکات تکمیلی در خصوص دیوارهای جدا کننده ال اس اف


• با برپایی چنین جداره هایی بار جانبی و بار ثقلی یک سازه به دیواره های پیش ساخته انتقال می یابد که عامل خوبی محسوب می شود .
• همانند سایر سازه های پیش ساخته lsf ، دیواره های داخلی نیز توخالی هستند که بنا به نوع نیاز کاربر با بتن سبک یا فوم پلی استایرن پر می شوند .
• علاوه بر دیوارهای غيرسازه برای احداث دیوارهای باربر نیز از آن ها استفاده می شود .
• ساخت سازه های LSF به دو طریق کلی انجام می پذیرد :
1. ساخت دیوار ها و سقف یک طبقه پس از ساخت کامل دیوارها و سقف طبقه پایینی
2. ساخت دیوارهای همه طبقات به صورت یکجا و سپس اعمال سقف های هرطبقه

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -