ساختمان پیش ساخته در کردان : اگر شما به عنوان خواننده این مطلب از ساکنین تهران ، شهرهای اطراف پایتخت و یا دیگر کلانشهر های ایران باشید ، به خوبی معنای کلافگی در اثر شلوغی و تمرکز جمعیت ، ترافیک سنگین ، آلودگی هوا ، آلودگی های سمعی و بصری و بسته بودن همه راه ها را به خوبی می دانید . چنین عوامل نامساعدی که هفت روزه هفته برقرار بوده و حتی به ساعات بعد از نیمه شب نیز سرایت کرده است ، سبب شده است تا روزهای تعطیلی که در طول ماه داشته و مناسبت های گوناگونی که این مجال فراغت را تشدید می کنند ، به فرصتی برای تفریح و به در کردن خستگی طول هفته تبدیل شوند . اما دریغ از اینکه همه مراکز تفریحی اعم از پارک ها ، پردیس های سینمایی ، شهر بازی ها ، باغ وحش ، موزه ها و حتی مراکز خرید به حدی شلوغ باشند که بسان کابوسی همانند روزهای کاری عاملی بر تشدید عوامل نا مساعد فوق الذکر می شود .

همین عوامل سبب شده است تا در اطراف تهران ، تا شعاع چند ده کیلومتری هر مکانی که دارای دار و درختی بوده یا از وجود جویباری بهره می برد ، به مکانی برای سپری کردن تعطیلات تهرانیان تبدیل شود . زمانی که با این افراد صحبت می کنیم ، آنان نیز به شخصه از این شرایط خشنود نبوده و می دانند که با حداقل ها سرگرم هستند ، اما از سویی دیگر هم نمی توانند خانواده خود را که یک هفته در انتظار چنین روزی بوده اند ، در منزل نگه دارند !

شاید راه حل های زیادی برای فائق آمدن بر این مشکلات وجود داشته باشد ، اما پیشنهاد ما در مجموعه «رِسیس اِستاد» به افرادی که تمایل دارند تا علاوه بر ایجاد فضایی برای تفرج و استراحت خود ، سرمایه شان نیز حفظ گشته و افزایش یابد ، ساخت ساختمان پیش ساخته است .

در اطراف تهران شهرها و روستاهای فراوانی وجود دارد که پتانسیل تبدیل شدن به یک منطقه توریستی تمام عیار را دارند . از نواحی شرقی تهران همچون جاجرود ، میگون ، مشا و ... گرفته تا نواحی غربی آن که از طالقان تا همین کردان که یکی از بخش های آن می باشند ، موقعیت های استثنایی فراوانی پیدا می شود که امکان سکونت و تفریح را برای متقاضیانش فراهم می آورد . در همین رابطه کردان به عنوان یکی از توابع شهرستان ساوجبلاغ ، روستایی خوش آب و هوا در فاصله حدودی 63 کیلومتری شمال غربی تهران می باشد . برای رسیدن به این منطقه ، چنانچه در مسیر اتوبان تهران-قزوین حرکت کنید ، پس از اینکه کرج را رد کرده و 19 کیلومتر از آن گذشتید ، پیش از رسیدن به هشتگرد مسیر ورود به این منطقه را مشاهده خواهید کرد .

ساختمان پیش ساخته در کردان به این دلیل اهمیت بالایی پیدا کرده است که متقضاییان داشتن ویلایی مستقل در منطقه ای خوش آب و هوا ، می توانند با صرف هزینه های حداقلی ، در زمانی مشخص در این مکان صاحب خانه شده و با توجه به نزدیکی آن به تهران ، نه تنها به عنوان مامنی برای تعطیلات ، بلکه به منظور مسکنی دائمی به آن نگاه کنند . اگرچه در نظر اول نقل مکان فردی از تهران به این منطقه و پیمودن مسیری حدوداً 2 ساعته برای هر بار رفت یا برگشت غیر منطقی به نظر می رسد ، اما شاید نتوان این عامل نامطلوب را به ساکنین کرج یا افرادی که محل کارشان در شهرک های صنعتی پرتعداد این منطقه بوده و به مشاغلی چون ریسندگی ، بافندگی ، مرغداری و صنایع آلومینیوم مرتبط است نسبت داد .

کردان علاوه بر آب و هوای مطبوع خود ، دارای زمین های حاصلخیزی هم می باشد که به پیدایش باغ‌های میوه متعددی از جمله زردآلو، آلبالو و گیلاس منتج شده است . این حاصلخیزی مرهون رودخانه هاییست که از سمت ارتفاعات کهار به این ناحیه روانه می شوند ، یعنی همان ارتفاعاتی که سبب شده تا علاقه مندان کوهنوردی و ورزش های هوایی نیز نگاهی ویژه به این منطقه داشته باشند . این کوه ها که از شرق به طالقان و از غرب به کرج می رسند ، زمینه آمدن ورزشکاران حرفه ای به این منطقه را فراهم آورده اند ، عواملی که چنانچه با تیزهوشی مالکین ساختمان پیش ساخته در کردان همراه شود ، می تواند به اجاره این ابنیه و درآمد زایی بازگشت هزینه های صرف شده برای ساخت آن ختم گردد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -