ساختمان پیش ساخته ویلایی

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربرد ترین سازه های پیش ساخته ساختمان پیش ساخته ویلایی می باشد ؛ این میزان طرفداری گاهی تا حدیست که اولین پدیده ای که در اذهان مخاطبان ، به محض شنیدن نام ساختمان پیش ساخته نقش می بندد ویلا هاییپیش ساخته می باشد . ساختمان پیش ساخته ویلایی نیز همانند سایر سازه های پیش ساخته که در مقالات مرتبط ذکر شد دارای ویژگی هایی نظیر سقف ودیوارهایعایقدربرابرصدا ، حرارت ورطوبت ، مقاومت بالا در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی ، وافزایشزیربنایمفید در اثر کاهش قطر دیوار ها ، دقت و ظرافت بالای ساخت ، بهره مندی از درب های ضدسرقت و پنجره های 2 جداره ، قابلیت بازیافت و جابجایی ، سرعت بالای ساخت ، عمر زیاد ، هزینه کم و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد ، اما ساختمان پیش ساخته ویلایی به دلیل ماهیت خود که محلی برای استراحت و کسب آرامش است نیازمند داشتن امکاناتی بیش از موارد فوق الذکر و رعایت مواردی با حساسیت زیاد می باشد .

از مهمترین این نکات می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

با توجه به اینکه ساختمان پیش ساخته ویلاییممکن است در هرجای این سرزمین و تحت هر شرایط آب و هوایی مستقر شود ، توجه به شرایط آب و هوایی آن یکی از اساسی ترین فاکتورهای ساخت ساختمان پیش ساخته ویلایی می باشد . بطور مثال معماری داخلی و خارجی یک ویلا در شمال کشور که در معرض باران فراوان قرار دارد ، با ویلایی کویری در منطقه ای گرم و خشک که در معرض تابش شدید آفتاب قرار دارد بسیار متفاوت است . همانطور که اشاره شد ویلاها در کاربرد رایج خود ، مکانی برای استراحت و تفریح می باشند ، از این روی معماری خشک و بی روح سبب می شود که حس آرامش به ساکنین منتقل نشده و احساس خوبی در آن بوجود نیاید . عدم استفاده از مواد اولیه مضر ، طراحی و ساخت مطابق عرف و بافت منطقه و استفاده حداکثری از امکانات و ابزار بومی نیز از دیگر نکات مهم ساخت ساختمان پیش ساخته ویلاییدر هر منطقه می باشد . در طراحی ساختمان پیش ساخته ویلاییدر نظر گرفتن همه نیازمندی های ابتدایی یک خانواده ( اعم از تعداد اتاق ها ، محل قرار گیری سرویس های بهداشتی ، وجود فضای سبز و ... ) و پیش بینی نیازمندی ها تا نیم قرن آینده نیز از نکات تکمیلی طراحی این سازه می باشد

یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان خرید ساختمان پیش ساخته ویلایی قیمت تمام شده آن می باشد ، لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این ویلاها با توجه به متراژ ، جزئیات ساخت و طراحی ، مواد سازنده و آپشن های اضافه آن متغیر می باشد ولی یکی از اصولی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد فاصله مجموعه سازنده تا محل استقرار دائم ویلا می باشد ، به عنوان مثال با فرض وجود مجموعه سازنده در تهران ، قیمت تمام شده برای شخصی که قصد خرید ساختمان پیش ساخته ویلاییو استقرار آن در یکی از شهر های شمالی را دارد ، با قیمت تمام شده آن برای متقاضیان ساکن یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور ( با توجه به مسافت ) متفاوت است . در این صورت برآورد می شود که ارسال مواد اولیه از تهران مقرون بصرفه تر است (ساخت در کارگاه ) یا ابتیاع آن از شهر مقصد ( ساخت در محل ) .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -