شاید تصور اینکه شما در محل سکونت خود ساختمان پیش ساخته چند طبقه ای را مشاهده کنید کمی دشوار باشد ، ولی باید گفت که در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تأکید بیشتر روی کاهش هزینه ها در ساختمان سازی و مخارج خانوار در آپارتمان های خریداری شده ، توجه انبوه سازان به سمت احداث این نوع از ساختمان ها جلب شده است . نخستین ساختمان پیش ساخته تنها به صورت خانه های موقت و کوچک برای پروژه های ساختمانی یا زندگی درشرایط سخت مورد استفاده قرار می‌گرفتند ، ولی مزیت های آن ها باعث شد تا معماران و طراحان این گونه سازه ها با اعمال تغییراتی روی پایه ها و فونداسیون آن ها شرایط را به گونه ای فراهم آورند که ستون ها و دیوارهای آن ها بتواند وزن بیشتری را تحمل کنند و بتوانند به جای یک کانتینر کوچک از آن ها در ساخت خانه های دو و چند طبقه نیز استفاده کرد .

اگر به ساختمان های بتنی و فولادی که در سبکی متفاوت از سازه های پیش ساخته احداث می‌شوند دقت و یا حتی اگر بتوانید در مراحل نازک کاری این ساختمان ها از آن ها دیدن کنید شاهد این خواهید بود که دیوارها ، کف و حتی سقفشان دارای سطوح ناصافی هستند . به این صورت که شما باید با یک لایه اصلاحی را روی آن ها اجرا کنید تا سطح مورد نظر مناسب نصب کاشی ، سرامیک و یا سنگ شود . در حالیکه در ساختمان پیش ساخته چند طبقه دیوارها ، سقف و جزئیات آن ها به صورت دقیق در کارخانه تهیه می شود و بعد از اجرا شدن کمترین میزان انحراف از مقیاس های روی نقشه را در خود ندارند . به علاوه شما می توانید در مرحله سفارش این ساختمان ها کف و دیوار ها را به گونه ای سفارش دهید که کاملاً در برابر انتقال گرما ، سرما یا صوت عایق باشند و شما هزینه های مازادی را برای دوباره عایق نمودن واحد خود پرداخت نکنید .

اگر شما بخواهید که سیستم های نوین گرمایشی همچون گرمایش از کف را در پروژه های خود استفاده کنید ، باز هم نیاز خواهید داشت تا حداقل 5 سانتیمتر از کف اتاق خود را بالا بیاورید تا لوله های انتقال جریان آب گرم بتوانند به راحتی در کف اتاق قرار گیرند . ولی ساختمان پیش ساخته چند طبقه این امکان را به معماران می دهند تا سطوح کف را قبل از ساخته شدن به گونه ای طراحی کنند که محل قرار گیری لوله ها در آن کاملاً مشخص باشد و نیازی به کوچک ترین تغییر و یا ارتفاع دادن به کف در مراحل نصب این سیستم ها وجود نداشته باشد .

ساختمان پیش ساخته چند طبقه و نوع LSF

در میان مواد مورد استفاده برای ایجاد این نوع از سازه ها ، ال اس اف ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند چرا که کاملاً فلزی بوده و نصب آن ها سریع تر صورت می‌گیرد با این حال شما محدودیتی در نوع مصالح استفاده شده در این روش می ‌توانید برای خود در نظر نگیرید چرا که نوع بتنی این سازه ها نیز وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از آن ها استفاده کنید .

کاربرد ساختمان پیش ساخته تنها به ساخت واحدهای مسکونی چند طبقه محدود نمی شود بلکه مزیت های آن ها باعث شده است تا به منظور ساخت بناهای اداری ، سالن های چند منظوره ، خوابگاه ها در مراکز آموزشی و نظامی یا به منظور احداث ساختمان های اسکان فوری و در هر مکانی که به ذهن شما خطور کند در مدت زمان کوتاهی اجرا و کاربردی شوند . در صورتی که بعد از احداث یکی از آن‌ها درون مایملک خود تصمیم گرفتید تا به جای دیگر منتقل شوید با کمترین هزینه تخریب می توان کلیه قطعات ساختمان را از یکدیگر جدا کرد و در محلی دیگر به راحتی آن ها را دوباره به هم متصل کرد . این نکته قابل توجه است که هزینه بازسازی آن ها به مراتب پایین تر از احداث ساختمان جدید خواهد بود . در حالت عادی ساختمان ‌های پیش ساخته تنها در سه طبقه می سازند ولی به لطف وجود پروفیل های سنگین فولادی و فرآیند جوشکاری این امکان فراهم است تا بتوان آن ها را تا 8طبقه نیز ارتفاع داد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -