ساختمان پیش ساخته چیست

ساختمان پیش ساخته به بنایی اطلاق می گردد که در محیط اولیه ساخته و در محیط ثانویه مونتاژ می گردد و یا به صورت ساخته شده و آماده این انتقال صورت می گیرد ؛ مواد سازنده ساختمان پیش ساخته معمولا متشکل ازتیغه های گچی ، مواد پلاستیکی ، چوب و آلیاژ های سبک اما مستحکم می باشد . از مهمترین دلایل گرایش انسان به استفاده از ساختمان پیش ساخته ، می توان به دلایلی نظیر قیمت مناسبتر نسبت به ساختمان های رایج ، سرعت بالا در آماده شدن آن ، قابلیت جابجایی ، عایق بودن در برابر گرما و صدا ، ضد زلزله بودن ، قابلیت دمونتاژ و ... اشاره کرد . کانکس ها به عنوان زیرمجموعه ای بسیار رایج از ساختمان های پیش ساخته ، نقشی پررنگ در اسکان شهری ایفا می کنند که به توضیح بیشتر آن می پردازیم .

ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی به عنوان بهترین نوع ساختمان پیش ساخته ، متشکل از ساختاری سبک و مرکب بوده که با اتصال به دو ورق که در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد، می باشد . از دیگر ویژگی های ساختمان های پیش ساخته می توان به مکانیزه شدن ساخت بناها ، کم شدن معایب ، نارسایی ها و درز ها ، کم شدن تلفات انسانی و ظرافت بالای آن اشاره کرد .از مهمترین کاربرد های ساختمان پیش ساخته می توان به استفاده از آن ها در ساخت دفاتر اداری و مدیریتی ( برای اماکنی که در آن مساحت باز زیادی وجود داشته ولی محیط کمی برای دفاتر اداری در داخل ساختمان وجود دارد ) ، ویلا (علاوه بر حمل آسان به نقاط صعب العبور مانند کویر یا بالای کوه ، دارای مقاومت زیاد در برابر آب و هواهای مععدد را داشته و مقرون بصرفه می باشد ) ، اماکن فروشگاهی ، ورزشی ( مانند استخر ها یا زمین های سالنی ورزش ) سرویس های بهداشتی ، مدرسه ( در مناطق دور افتاده که ساخت مدرسه مشکل بوده و یا توجیه اقتصادی نداشته باشد ) ، نمازخانه و ... اشاره کرد .

در هنگام سفرش ساخت و خرید خانه پیش ساخته که به خانه مدولار نیز معروف می باشد ، توجه به نکاتی از قبیل توجه به شمایل کلی خانه پیش ساخته و ابعاد آن ، قیمت نهایی خانه پیش ساخته که با توجه به متراژ ، امکانات و مواد اولیه بکار رفته شده متغیر است ، در نظر داشتن پیمانکاری جهت اسمبل کردن قطعات خام حیاتیست . خانه های پیش ساخته همانند خانه های معمولی ظزفیت نگهداری لوازم لوکس با هر ابعادی را در خود دارد و در کنار آن اگر مقاومت این بنا از بناهای عادی بیشتر نباشد ، کمتر نیست ، از این روی تمایل به استفاده از این نوع ساختمان ها رو به افزایش است .

 

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -