با بررسی تاریخ شهرهای گوناگون و نحوه پیدایش آن ها به عناصر مشابهی می رسیم که وجود همه یا برخی از آن ها برای شکل گیری یک تمدّن ، قلمرو یا زاد بوم ضروریست . در این مطالعات بی تردید آب به عنوان مایع حیات ، آبی که قابل شرب بوده و بتوان با آن کشاورزی کرد ، آبی که به شکل گیری یک اکو سیستم در منطقه بیانجامد و آبی که پشتوانه جایگزینی داشته باشد به عنوان نخستین عامل مطلوب یافت می شود . از تمدن مصری که در مجاورت نیل شکل گرفته است تا تمدن های بین النهرینی (دجله و فرات) ، از شهر مکه ای که بواسطه چشمه زمزم به وجود آمده است تا شکل گیری تمدن های مجاور رودخانه آمازون ، جملگی به آب متکی بوده و همین عامل سبب رونق آنجا و شروع یکجا نشینی گشته است . وجود خاکی حاصلخیز به عنوان عامل بعدی که امکان کشاورزی را فراهم می آورده است ، مراتعی سر سبز و خرّم که دامپروری را عملی و سودمند می کرده است ، آب و هوای مناسب و مطبوع که برای زندگی و سایر اقدامات فوق لازم است ، امنیت سوق الجیشی منطقه بواسطه موانع طبیعی و دسترسی آسان اهالی به کلانشهرهای هر دوره بواسطه استقرار در مجاورت شاهراه های اصلی ، مجموعه ای از عواملی هستند که در ادامه می توان به آن ها اشاره کرد .

حال شهر آبسرد به عنوان یکی از بخش های شهرستان دماوند با قرارگیری در محور تهران فیروزکوه ، آنچنان از حیث موارد فوق غنیست که اگر بدانیم تاریخ ساخت دو روستای "مرانک" و "تاسکین" به عنوان شالوده های بنای شهر امروزی به 7 الی 8 قرن پیش بر می گردد جای تعجب ندارد . وجود چشمه ها و قنات های فراوان ، جویبارهای متعدد ، پوشش گیاهی جذاب ، هوایی دلپذیر ، قیمت مناسب زمین ، نزدیکی به تهران و پذیرایی مردم خونگرم این ناحیه مجموعه ای از عواملیست که سبب شده است تا ویلای پیش ساخته در آبسرد به عنوان مأمنی مطلوب برای استراحت ، گذران تعطیلات و حتی زندگی دائمی برای افراد غیر بومی آن تبدیل شود .

ویلای پیش ساخته در آبسرد از این روی کارگشا و پرطرفدار است که علاقه مندان به داشتن پایگاهی ییلاقی می توانند با خرید زمینی با قیمتی مناسب زمین هایی که اغلب بایر بوده و نمی توان در آن ها کشت و کار کرد سرپناهی برای خود به وجود آورند ؛ این در حالیست که چنانچه این سرپناه ویلایی سنتی ساز باشد ، هزینه های احداث آن چند صد میلیون شده و برای قشر وسیعی از هموطنانمان مقرون بصرفه نمی باشد ، اما اگر همین سرپناه در قالب ویلای پیش ساخته در آبسرد خودنمایی کند ، علاوه بر قیمت نهایی ارزان تر ساختمان پیش ساخته ، دارای تنوع بیشتری در معماری ، ساخت سریعتر ، ایمنی بیشتر در برابر زلزله و سایر مخاطرات طبیعی ، ایزولگی در برابر صدا و حرارت ، قابلیت جابجایی و تغییر اندازه آن پس از گذشت حتی سال ها از ساخت آن و زمان نصب اندکی نسبت به رقیب سنتی خود می باشد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -