شاید کاربرد ساختمان پیش ساخته در شهر کمی برای شما عجیب باشد ، چرا که ما بیشتر آن ها را مناسب ساخت در مناطق صعب العبور یا تفریحی دیده ایم و بکارگیری آن ها در ناحیه شهری کمی غیر معمول به نظر برسد . می توان گفت که گرچه این سازه ها به دلیل مزیت های بیشمار خود در نواحی ذکر شده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ولی این دلیلی نخواهد بود تا ما را از استفاده آن ها در نواحی شهری منع کند ؛ برعکس اگر کمی بیشتر بر نحوه ساختشان دقت کنیم خواهیم دید که مزیت های بیشتری نسبت به ساختمان های کنونی در داخل شهر را دارند . هزینه های ایجاد یک واحد کوچک در داخل شهر بسیار بالا خواهد بود ، به همین خاطر انبوه سازان بیشتر سراغ احداث مجتمع های مسکونی می روند . اگر بخواهید هزینه های زیادی را برای ساختمان کوچک متحمل نشوید و از دردسرهای آن اجتناب کنید ، بهترین راه استفاده از سازه های پیش ساخته خواهد بود . شما می توانید با خرید یکی از آن ها در کمترین زمان ممکن صاحب خانه ای با تمامی امکانات شوید .

موارد کاربرد ساختمان پیش ساخته در شهر

کاربرد ساختمان پیش ساخته در شهر تنها به واحد های مسکونی محدود نمی شود ، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید نمونه ای از آن ها را ممکن است ببینید . در اکثر پروژه های مسکونی یک یا چند عدد از آن ها را به منظور اسکان دادن کارگران و مهندسان قرار داده اند تا بتوانند در مدت اجرای پروژه در آن اقامت کرده و کار را هر چه سریع تر جلو ببرند . غرفه های بازیافت زباله نیز نمونه هایی از این بنا ها هستند که شهرداری ها تعداد زیادی از آن ها را در نواحی مختلف شهر مستقر کرده اند تا بتوانند تفکیک زباله را از مبدأ آغاز کنند .

در ناحیه شهری ، در مواردی هم که احداث بنا به دلیل مشکلات مختلف از جمله مسائل مالی و یا محدودیت های شهری امکان پذیر نباشد می توان از آن ها استفاده کرد . کانکس های پلیس نمونه هایی از این دست هستند ، پلیس در مناطقی که امکان ایجاد کلانتری در آن وجود ندارد و احداثش به طور موقت با موانعی روبرو است ، سعی کرده است تا با استفاده از سازه های پیش ساخته کوچک خلاء امنیتی در آن نقطه را پر نماید و نیرو های خود را در آن مستقر کند .

بیمارستان های سیار نمونه ای دیگر از این موارد هستند ، آن ها در واقع درون یکی از همین سازه ها قرار گرفته اند تا بتوانند خدمات درمانی را به افراد مختلف و در نواحی که دسترسی به مراکز درمانی به دلیل مشکلات ترافیکی با محدودیت مواجه است را ارائه دهند . شما حتی می توانید نمونه ای از آن ها را درون پارک ها به عنوان مراکز فرهنگی که کتاب های مختلف را نیز عرضه می کنند مشاهده کنید .

کاربرد ساختمان پیش ساخته در شهر به موارد ذکر شده محدود نمی شود ، زمانی را تصور کنید که درون شهر نیاز پیدا می کنید تا به سرویس بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشید ، ولی در نزدیکی خود حتی یک عدد را نمی توانید پیدا کنید ، مسلماً شرایط سختی را خواهید داشت ، بنابراین لزوم وجود آن ها را کاملاً حس خواهید کرد . یکی از دلایل در دسترس نبودن سرویس های بهداشتی عمومی در همه جا هزینه های ساخت بالا ، به سرقت رفتن شیر آلات و عمر کم این واحد های کوچک به دلیل وجود رطوبت و مراجعات مکرر می باشد . در حال حاضر تمایل به استفاده از ساختمان پیش ساخته در این مورد خاص افزایش یافته است چرا که آن ها بسیار سبک و قابل حمل بوده و در هر نقطه و به هر شکلی قابلیت نصب را دارند ، کاملاً ضد آب ساخته می شوند و رطوبت روی آن ها بی تأثیر است . تجهیزات داخلی آن ها به دلیل یکپارچه بودن کمتر در معرض سرقت قرار می گیرد و در نهایت می توان گفت در صورتی که بخواهید آن ها را تعویض کنید و یا به مکان دیگری انتقال دهید این کار در کمترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود .

در نهایت می توان به مراکز کرایه دوچرخه ، برخی گل فروشی ها ، اتاق های نگهبانی ، کیوسک های بانک (باجه) ، اتاق مدیریت پایانه های ترابری ، استراحتگاه رانندگان و مجموعه کاربری های مشابه در سطح شهر به عنوان مصادیق کاربری این نوع سازه ها  اشاره کرد . 

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -