کانکس مسکونی 18 متری : سازه های پیش ساخته تحولی بزرگ در صنعت ساخت و ساز بوده اند و می توان گفت که ما اکنون در برهه ای از تاریخ زندگی می کنیم که ممکن است تا چند دهه دیگر از این روزها به عنوان انقلاب بزرگ ساخت و ساز بشر یاد شود. ساختمان های پیش ساخته بنا به عوامل مختلفی مانند هزینه های کم ، سرعت بالای انجام و اتمام آنها ، قابلیت جابجایی و امنیتشان در مقابل بلایای طبیعی به سرعت جای خود را در میان مردم باز کرده و به یکی از قطب های بزرگ صنعت ساخت و ساز و مسکن تبدیل شدند. ساختمان پیش ساخته انواع مختلفی از سازه های کوچک و بزرگ با ظواهر و نماهای متنوع را در بر می گیرد که در این مطلب قصد داریم به معرفی کانکس مسکونی 18 متری این صنعت بپردازیم.

این کانکس ها که از دسته کانکس های ویلایی کوچک محسوب می شوند عموماً در متراژ 6 * 3 تولید می گردند . با توجه به هزینه ساخت آنها که به مراتب بسیار پایین تر از هزینه های ساخت یک اتاق به روش های سنتی است و همچنین کیفیت بسیار عالی این سازه می توان گفت که این کانکس ها برای همه افرادی که بنا به دلایل مختلف نیاز به داشتن چنین فضایی دارند یک سازه مناسب ، ایمن و مقرون به صرفه می باشد.
در ساخت این کانکس ها به جای استفاده از قوطی به عنوان شاسی که از مقاومت خیلی بالایی برخوردار نیست ، از تیر آهن 14 استفاده می شود که این تیر آهن عموماً در ساخت آپارتمان های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد و مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. همچنین اسکلت کلی کانکس نیز از پروفیل های 40 * 40 میلیمیتری ساخته می شود که وزن هر کدام از این پروفیل ها 9 کیلوگرم است. استفاده از چنین مصالح قدرتمندی برای ساخت یک کانکس مسکونی 18 متری نشان می دهد که این سازه تا چه حد می تواند در مقابل اتفاقاتی مانند زلزله ، ضربه های سنگین و حتی سقوط از ارتفاع مقاوم باشد و امنیت جانی ساکنین خود را تامین کند.
بدنه این کانکس که نقشی در مقاومت فیزیکی آن ندارد و تنها در ظاهر سازی آن کمک می کند از ورقه های گالوانیزه ارزان قیمتی ساخته می شود که با رنگ الکترواستاتیک پوشیده شده است. لازم به ذکر است که استفاده از این ورقه ها سهم بسیار زیادی در پایین آمدن قیمت نهایی ساخت این کانکس ها دارد. برای پوشاندن کف این سازه نیز از تخته های ام دی اف استفاده می شود که البته این کفپوش ها می توانند به سفارش مشتری به شکل ساده یا نمد دار باشند. خوب است بدانید که کفپوش نمد دار باعث می شود که انرژی کمتری از درون کانکس به بیرون درز کند و به نوعی این کفپوش ها خود عایقی در برابر گرما و سرمای بیرون از کانکس خواهند بود.
قابل ذکر است که این سازه های کوچک کاملاً عایق سازی می شوند و عایقی که در ساخت آنها به کار می رود از جنس پلاستوفوم یا همان پلی استایرن می باشد که البته در برخی موارد به عنوان لایه دوم عایق ، پشم شیشه نیز در کنار پلی استایرن به کار برده می شود. دیوار پوش هایی که در ساخت این کانکس مسکونی 18 متری استفاده می شود از جنس پی وی سی سفید می باشند. استفاده از این نوع پی وی سی در دیوارپوش های کانکس باعث می شود هزینه های ساخت این سازه تا حد زیادی کاهش پیدا کند. البته برای آن دسته از مشتریانی که از نظر بودجه با مشکل روبرو نیستند استفاده از پی وی سی های روکش دار و چاپی را به عنوان دیوار پوش پیشنهاد می کنیم. درب و پنجره های به کار رفته در این کانکس ها از جنس آلومینیوم بوده که درون آنها شیشه های تک جداره تعبیه شده است.
به طور کلی این کانکس ها عموماً بدون داشتن امکانات رفاهی به مشتریان تحویل داده می شوند اما همیشه این امکان وجود دارد که با پرداخت مبالغ جداگانه امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی ، آسپزخانه و حمام نیز در این کانکس قرار داده شود؛ همچنین امکان استفاده از مصالح بهتر مانند شیشه های دو جداره ، پنجره های یو پی وی سی و غیره نیز در صورت سفارش مشتریان و پرداخت هزینه امکان پذیر است.

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -