طراحی و نظارت
1 - آیا قاب های سبک فولادی (.L.S.F) مورد تأیید نظام مهندسی و وزارت مسکن و شهرسازی می باشد؟

      در تاریخ 1391/11/23 آئین نامه قاب های سبک فولادی (.L.S.F) زیر نظر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به عنوان نشریه شماره 612 جهت بخش سازه ای و نشریه شماره 613 جهت بخش غیر سازه ای به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ابلاغ گردید.

Back to top
2- آیا محدودیتی برای طراحی پلان معماری قاب های سبک فولادی (.L.S.F) وجود دارد؟

      در طرّاحی پلان معماری قاب های سبک فولادی (.L.S.F) محدودیت هایی در رابطه با عرض دهانه ها و میزان بازشو ها در یک قاب و ارتفاع طبقات وجود دارد که تفاوت چندانی با محدودیت های موجود در سازه های دیگر ندارد. شرکت رسیس استاد توانایی انجام طراحی معماری مورد نظر کارفرما با در نظر گرفتن نکات اجرایی و محدودیت های این قاب های سبک فولادی (.L.S.F) را دارد.

Back to top
3 - در ساخت و ساز با سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) تا چه ارتفاعی (چند طبقه) امکان ساخت وجود دارد؟

      طبق نشریه 612 قاب های سبک فولادی (.L.S.F)، ساختمانهای تا ارتفاع 9 متر یا 3 طبقه می توانند به تنهایی توسط قاب های سبک فولادی (.L.S.F) اجرا گردند و حداکثر استفاده از این سازه ها تا 15 متر یا 5 طبقه می باشد که در این حالت بارهای جانبی به کمک سیستم دیگری مهار می گردد. (به عنوان مثال دیوارهای برشی بتنی به عنوان یک هسته مرکزی).

TarahiVaNezarat

Back to top
4- طرّاحی قاب های سبک فولادی (.L.S.F) چگونه انجام می شود؟

    طرّاحی سازه قاب های سبک فولادی توسط نرم افزارهای مخصوص کمپانی FRAMECAD انجام می گیرد و طرح سه بعدی سازه پس از اتمام طرّاحی قابل رؤیت می باشد.

3D - NajafPour

Back to top
5- سقف های میان طبقاتی در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) به چه صورت اجرا می شوند؟

      با توجه به باربری ساختمان و ابعاد دهانه ها نوع سقف تعیین می گردد. سقف ها در قاب های سبک فولادی (.L.S.F) به دو صورت تر و خشک اجرا می گردند:
- سیستم تر: در ساختمان های بیش از سه طبقه جهت تامین صلبیت سقف از پوشش بتن استفاده می گردد که آخرین سقف نیز عمدتا به صورت شیبدار و با سیستم خشک اجرا می گردد.
- سیستم خشک: در ساختمان های کوچک، حداکثر سه طبقه اجرای سقف به صورت خشک با استفاده از تخته های چندلایی .O.S.B و تخته های سیمانی اجرا می گردد که در این حالت جهت تامین صلبیت سقف می بایست تمهیدات لازم انجام پذیرد.

SazehVaFondasion

Back to top
6 - آیا قاب های سبک فولادی (.L.S.F) در برابر زلزله مقاوم هستند؟

      سازگارترین سیستم سازه ای ساختمان جهت مقابله با نیروهای زلزله، قاب های سبک فولادی (.L.S.F) است و دلیل اصلی آن وزن پایین سازه می باشد. زیرا مؤثرترین عامل مخرب در زلزله وزن ساختمان و پس از آن صدمات ناشی از سقوط آوار و مصالح می باشد.

Back to top
7 - در سیستم قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از چه نوع ورقی و با چه ضخامتی استفاده می شود؟

      جهت تولید و ساخت قاب های سبک فولادی (.L.S.F) از ورق گالوانیزه با ضخامت های مختلف ( بسته به نوع کاربری، باربری، تعداد طبقات و  . . . ) استفاده می شود. شرکت استاد امکان تولید سازه با ورق های با ضخامت های از 0.55 الی 1.20 میلیمتر را دارد. ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که با "روی" پوشیده شده که همین امر آنرا ضد رطوبت می کند.

Back to top
کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -