قیمت خانه پیش ساخته pvc برای کسانی که با این سازه ها آشنایی ندارند حتما تعجب آور خواهد بود ، زیرا مردم با شنیدن نام آن ها هزینه یک ساختمان ثابت را در ابتدا برای آن در نظر می گیرند ؛ اما شما در ادامه مطلب می بینید چنین تصوری درباره ی قیمت آن ها اشتباه است ؛ زیرا روش و نحوه ساخت آن ها کاملاً متفاوت از تجربه های قبلی ما از ساخت یک ساختمان می تواند باشد .

همه ما در محله زندگی خود ، در کوچه ها یا خیابان هاهمیشه افرادی را می بینیم که یا در حال تخریب یک ساختمان قدیمی یا در حال ساخت ساختمانی جدید می باشند ؛ ولی آنچه که شاید تاکنون به آن دقتی نکرده باشیم نوع مواد و مصالح مورد استفاده برای ساخت آن ها است .

در زمان های نچندان دور از خشت و گل ، سنگ و به مرور از آجر و دیگر مصالح نیز در ساخت بنا استفاده کردند تا ساختمان هایی هر چه استوار تر داشته باشیم . نمونه های خانه های گلی یا سنگی را در روستاها یا مناطقی از شهر که هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده اند می توانیم ببینیم ؛ ولی نقطه ضعف این سازه ها در عدم مقاومت آن ها در برابر زلزله و بخصوص آسیب پذیری در برابر بارش برف و باران می باشد . خانه های سنگی هم نیرو و وقت زیادی را تلف می کردند تا ساخته شوند و در نهایت هم نمی توانستند رضایت افراد ساکن در آن را تأمین کنند . با رشد جمعیت دیگر تکنولوژی قدیمی جوابگوی نیازهای متنوع نبود و آن ها جای خود را به روش های ساختی از جمله اسکلت فلزی ، بتنی ، پیچ و مهره ای دادند و خانه هایی به مراتب سریع ترو ارزان تر را مشابه آنچه هم اکنون می بینیم در اختیار ما گذاشتند . نیازهای متنوع سبب شد تا سازندگان ساختمان برای افرادی که بودجه های کمتری دارند نیز طرح هایی را مد نظر قرار دهند تا آن ها نیز بتوانند صاحب خانه شوند ؛ همه این ها امکان نداشت مگر با استفاده از مواد جدید ، با طول عمر بالا و مقاوم در برابر شرایط جوی . از جمله این مواد می توان به پنل های فلزی ، چوبی و pvc اشاره کرد . هر سه این مواد نقطه های قوت و ضعفی دارند ولی در کل مزیت های آن ها به مراتب از مصالح قدیمی بیشتر است . در ادامه بطور ویژه به معرفی ویژگی ، کاربرد ، مزیت ها و قیمت نوع pvc که محصولی جدید است می پردازیم.

Pvc پلیمری از نوع ترمو پلاست است که بسته به موادی که به آن افزوده می شود می تواند سخت یا قابل انعطااف باشد . هر دو ویژگی این ماده(سختی و انعطاف پذیری) باعث شده است تا از آن برای ساخت انواع کالا ها استفاده شود . ارزان بودن و قابلیت های این ماده سبب ورود آن به صنعت ساختمان سازی شد ، بطوری که 50 درصد این ماده در صنعت ساختمان سازی امروزه مورد استفاده قرار می گیرد .

کاربرد های pvc در ساختمان :

ماده اولیه ساخت در و پنجره های دو جداره ، مجراهای انتقال فاضلاب ، دیوار پوش ها ، روکش های سیم وکابل برق ، کابینت های آشپز خانه و حتی مبلمان ها pvc می باشد.

ارزان بودن ، انعطاف پذیری و دیگر خاصیت های ذکر شده برای این ماده آن را به عنوان جایگزینی برای چوب و فلز در ساخت ساختمان پیش ساخته قرار داد و شاید بتوان گفت قیمت خانه پیش ساخته pvc با این ماده تا حدود یک سوم هم برای مشتری کاهش پیدا می کند .

مزیت قیمت خانه پیش ساخته pvc :

برای ایجاد ساختمان های قدیمی تعیین دقیق هزینه های ساخت با نوسان بسیار بالایی روبرو بود و در ضمن اتفاقاتی غیر قابل پیش بینی باعث می شد تا سازنده بنا در حین اجرای پروژه به بن بست برسد و مقدار سرمایه لازم برآوردی برای اجرای طرح بکلی مصرف شود و ساختمان همچنان ناتمام بماند . در سازه های pvc شما دیگر نگران اتلاف منابع خود نخواهید بود ؛ زیرا این خانه ها در حداقل زمان ساخته می شوند و قیمت اصلی ترین ماده بکار رفته در آن ها یعنی pvc نوسان چندانی در این مدت کوتاه نمی تواند داشته باشد و با این وجود pvc ارزان است ؛ به همین خاطر ساختمان سازان به استفاده از این ماده روی آورده اند تا ضمن برآوردی دقیق از هزینه ها تعداد ساختمان بیشتری نیز بتوانند بسازند . تنها نکته ای که در قیمت خانه پیش ساخته pvc تاثیر گذار خواهد بود متراژ ، نوعpvc و ضخامت استفاده شده در ساخت پنل ها خواهد بود .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -