irstudcom-dakheleconexvilayi

داخل کانکس ویلایی : اگرچه امروزه رسیدگی به فضای بیرونی یک خانه و تزئین ظاهر آن امری عادی و عرف جامعه می باشد ، اما هنوز هم عده فراوانی پیدا می شوند که ترجیح می دهند با وجود ساختار ساده بیرونی خانه خود ، از بخش های داخلی مجلل یا کاربردی تری بهره مند شده و به جای اینکه بودجه خود را صرف دیدگان ناظرین و رهگذران کنند ، به تقویت ساختار فیزیکی داخلی خانه خود بپردازند .
در همین رابطه شاید بتوان کانکس های ویلایی را یکی از سازه های مورد علاقه چنین افرادی معرفی کرد ، یعنی درست جایی که با وجود نمای خارجی ساده و کلاسیک ، فضای داخلی به امکانات روز دنیا در حوزه معماری و عمران مجهز بوده و بدین ترتیب کاربر علاقمند به جای صرف هزینه برای بهبود پوشش خارجی خانه خود ، به بهبود اوضاع داخلی آن می پردازد .

 

طراحی نوین داخل کانکس ویلایی

به عنوان نخستین نکته در بررسی داخل کانکس ویلایی باید این نکته را به خاطر داشته باشید که منظور از کانکس ، همواره آن قوطی های مکعب مستطیل شکلی نیستند که زندگی ساکنینش را به حرکت روی یک خط راست محدود کرده و جایی برای اقامت افرادی با تعداد زیاد را فراهم نمی کند ، بلکه این ابنیه نیز همانند سایر خانه های سنتی ساز یا ساختمان پیش ساخته می تواند شامل بخش های گوناگون با متراژی بزرگ باشند .


به عنوان دومین نکته به یاد داشته باشید که این سازه ها محدودیتی در استفاده از مصالح نداشته و دقیقاً همان ادواتی که در سازه های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند را در بدنه خود می بینند . از درب ضد سرقت گرفته تا نرده ها و حفاظ های امنیتی آن ، از سیستم روشنایی و نورپردازی آن گرفته تا تهویه و لوله کشی آب و گاز ، از سرویس های بهداشتی گرفته تا تجهیزات داخل آشپزخانه و همچنین از پوشش دیوارها گرفته تا کف و سقف ، جملگی دارای تنوع فراوانی بوده و سبب می شود تا داخل کانکس ویلایی را با ویلایی ساخته شده با روش های دیگر به راحتی تفکیک و تمییز ندهید .


همانطور که اشاره شد این ابنیه در متراژهای گوناگون ساخته می شوند ، در نتیجه ابعاد آن در نقشه نهایی ویلا تأثیر فراوانی می گذارد ، با این حال می توان ادعا کرد که درب ورودی عموم کانکس های ویلایی به هال و پذیرایی آن ها باز شده و افراد پس از عبور از کفشکَن و چارچوب مقاوم درب ، وارد این فضای پر پنجره و قرار گرفته رو به منظره ایده آل زمین ویلا می شوند .


اتاق خواب


اتاق خواب به عنوان جز لاینفکی از ویلاهای تفریحی محیطی برای استراحت آزادانه و بی مزاحمت در طول سفر یا دوره استقرار است . بدیهیست که این قسمت از این نوع ساختمان پیش ساخته با قرارگیری در گوشه دنج و کم تردد یک کانکس ویلایی ، علاوه بر اینکه بر قسمت های بیرونی آن دید دارد ، ناحیه ای مناسب برای داشتن فضایی خصوصی تر و محفلی شخصی بوده و با داشتن کمد دیواری ، تهویه مطبوع ، عایق های صوتی و حرارتی و همچنین نورپردازی مناسب همانند اتاق خواب دائمی شما در منزل مسکونیتان نقشش را ایفا می کند .


سرویس های بهداشتی


همانند سازه های سنتی ، تعداد ، متراژ و امکانات یک حمام یا دستشویی به متراژ کلی یک سازه بستگی دارد . زمانی که متراژ یک کانکس کم و محدود باشد ، یک سرویس بهداشتی کوچک (دارای فلاش تانک و لوله کشی آب سرد و گرم) به انضمام یک سردوشی در کنار آن نقش حمام و توالت این ویلا را ایفا می کند .به همین نسبت ، تنها یک چاه وظیفه دربرگرفتن فاضلاب را برعهده داشته و یا میزان لوله کمتری برای اتصال آن به شبکه سراسری استفاده می شود .

در حالی که با بزرگتر شدن این فضا ، در وهله اول این دو بخش جدا شده ، دستشویی به هال و نزدیکی درب ورودی و حمام به نزدیکی اتاق خواب ها منتقل می شود و افزایش مجدد متراژ ، به بیشتر شدن تعداد آن ها یا اضافه شدن امکاناتی چون دستشویی فرنگی می انجامد . روشویی به انضمام ماتعلقاتی از قبیل جا حوله ای ، آینه و مخزن مواد شوینده هم از دیگر پیشنیازهاییست که در هنگام طراحی به وجود آن ها توجه می شود .


آشپزخانه


آشپزخانه به عنوان محل قرار گیری اجاق گاز ، یخچال ، ماشین لباسشویی و سینک ظرفشویی (در کنار تجهیزات و وسایلی دیگر) مکانیست که پذیرای سامانه های تخصصی و غیر مرتبط فراوانی به یکدیگر است که چنانچه در هرکدام خلل و مشکلی به وجود آید ، نظم کلی خانه را بر هم می زند .


در همین رابطه داخل کانکس ویلایی به نحوی طراحی می شود که آشپزخانه آن دارای کابینت ، سینک ، هود ، لوله کشی گاز ، خروجی فاضلاب ، کانتر جدا کننده از هال ، محلی برای استقرار یخچال ، محل نصب آبگرمکن و در صورت امکان محلی برای قرار گیری میز ناهارخوری بوده و ساکنین از اینکه در مکانی پیش ساخته قرار گرفته اند احساس کمبود نکنند .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -