قیمت خانه پیش ساخته 60 متری : زمانی که به احکام و احادیثی که در دین اسلام وجود داشته و به مباحث شهرسازی و ساخت خانه اشاره دارند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که داشتن متراژ زیاد و تعداد طبقات کم آن‌چیزیست که بدان سفارش شده است، حال اینکه امروزه شرایط به نحویست که این نسبت برعکس شده و به دلایلی که محدودیت بودجه و شرایط اقتصادی را می‌توان از جمله مهمترین آن‌ها دانست، خانه‌هایی با متراژ کم مأمن و پناهگاه بسیاری از هموطنانمان شده است .

با نظر به آمارهای جهانی، این عدد برای بسیاری از مردم جهان (مثلاً چینی‌ها) بسیار کم بوده و در برخی کشورهای اروپایی بیشتر می‌باشد، اما می‌توان گفت که امروزه منزلی 60 الی 90 متری حد وسط و متراژ معمولی برای زندگی یک خانواده 2 الی 4 نفره (باز هم به صورت میانگین) یا ویلایی ییلاقی در کشورمان می‌باشد . با عنایت به این توضیحات بدیهیست که مبحث قیمت خانه پیش ساخته 60 متری داغ بوده و بدین ترتیب عده زیادی در پی بهره‌مندی از چنین سازه‌هایی باشند .

 

قیمت خانه پیش ساخته 60 متری

طرح این سوال که « قیمت خانه پیش ساخته 60 متری چقدر است » به همان اندازه بی معنی بوده یا دارای پاسخ‌های متعددی است که بپرسیم « قیمت یک خانه چقدر است ؟» ! همانطور که مشاهده می‌شود این سوال دارای پاسخ واحد و مشخصی نیست چرا که خیلی کلی بوده و در عین عدم توجه به جزئیات آن، به محدودیت‌های تعیین قیمت مانند محل قرار گیری آن، تعداد طبقات، چند سال ساخت بودن آن، نوع اسکلت‌بندی، امکانات جانبی این سازه و صد البته متراژ آن نیز توجهی نشده است. در نتیجه اینکه به منظور تعیین قیمت خانه پیش ساخته 60 متری لازم است تا ابتدا به عوامل تأثیرگذار در بهای نهایی این سازه بپردازیم .

 

پلان و نقشه

گاهی 60 متری که با آن سروکار داریم یک مکعب مستطیل ساده بوده و گاه این متراژ در قالب یک معماری پیچیده و پروسه ساخت دشوار پدیدار می‌شود که سبب می‌گردد تا انرژی، زمان و هزینه‌ای که برای طراحی و تولید آن صرف می‌شود چندین برابر یک سازه 150 یا 200 متری باشد . در نتیجه نقشه یک سازه در قیمت خانه پیش ساخته 60 متری بسیار مؤثر است .

 

مواد اولیه و متریال ساخت

چنانچه از همراهان قدیمی تارنمای پیش روی باشید، به خوبی می‌دانید که ساختمان‌های پیش ساخته از ده‌ها متریال مختلف قابل تولید است . با گذر از روش‌های اصلی بنای این ساختمان‌ها (پیش ساخته یا ماژولار بودن، ساندویچ‌های پنلی،  تولید سازه lsf  و ...) و مواد مصرف شده در این مسیر (مصالح ساختمانی مرسوم مثل بتن و پلی اورتان ، چوب، فلز، پی وی سی و ... )، خود تجهیزاتی که به صورت عینی دیده شده و مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند نیز در این قیمت‌گذاری موثرند .
جنس کفپوش، دیوارها، نوع و جنس درب و پنجره‌ها، شیرآلات، سیستم گرمایشی و سرمایشی و ... جملگی در تعیین و تغییر این قیمت موثرند که در بدو طراحی یا به هنگام مشاوره ساخت یک ساختمان پیش ساخته از سوی کارشناسان رِسیس اِستاد به طور کامل برای متقاضیان تشریح می‌شوند .

 

نوع کاربری

یک ساختمان پیش ساخته می‌تواند دفتری کاری بوده، به عنوان مرکزی آموزشی یا درمانی مورد استفاده قرار گیرد، دفتر نگهبانی یا سرایداری بوده و یا به عنوان خانه مسکونی مورد استفاده قرار گیرد. در مواردی که این بنا مسکونیست، به دلیل تمهیداتی که در طراحی و ساخت آن اندیشیده می‌شود، بهای کلی سازه نیز افزایش می‌یابد .

 

هزینه‌های جابجایی

ساخت و جابجایی یک ساختمان پیش ساخته در مقایسه با سازه‌ای سنتی‌ساز محدودیت کمتری دارد (مثلاً برپایی آن در نقطه‌ای دور افتاده یا دامنه صعب العبور یک کوه) اما این بدان معنا نیست که این کار هزینه‌ای در بر ندارد .
به عنوان مثال شما می‌توانید خانه مورد نظر خود را در تهران سفارش داده و آن را در شمال کشور تحویل بگیرید، اما به همین میزان نیز متحمل هزینه ترابری و جابجایی خواهید شد .در نتیجه هرچه این فاصله بیشتر باشد، هزینه نهایی شما نیز بیشتر می‌باشد.

 

سخن پایانی

• در نهایت لازم به ذکر است که نوسانات قیمت ارز که در خرید بسیاری از مواد اولیه مذکور تأثیرگذار است عاملی برای عدم درج قیمت‌هایی مشخص می‌باشد .
• در محاسبه قیمت یک ساختمان پیش ساخته متراژ آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در اینجا به دلیل ثابت بودن آن (60 متر) اشاره‌ای به آن نشد!
• از سویی دیگر، در ساختمان‌های سنتی ساز قیمت زمین آن تأثیر زیادی روی قیمت یک ملک می‌گذارد، به نحوی که به طور مثال خانه‌ای در یک منطقه گران‌قیمت پایتخت ممکن است ده‌ها برابر همان بنا در یک شهرستان ارزش داشته باشد .
این در حالیست که در سازه‌های پیش ساخته به دلیل اینکه زمین و سازه دو عامل جدا از یکدیگر بوده و این ساختمان به صورت پورتال ساخته شده است، قیمتش بدون وابستگی به بهای زمین آن سنجیده می‌شود .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -