ویژگی های یک ساختمان پیش ساخته خوب

ویژگی های یک ساختمان پیش ساخته خوب : در هنگام خرید محصولاتی که تنها در نمایندگی‌های بین المللی خود به فروش می رسند ، تفاوتی ندارد که کالای خاصی را در آمریکای شمالی خریداری کرده ، در اروپا آن را تهیه نموده یا در میان صدها فروشگاه با محصولات مشابه ، آن را از نمایندگی یکی از شهرهای چین ابتیاع می کنید . 

در هر صورت طراحی یکسان ، استفاده از مواد اولیه مشابه ، وجود افزونه هایی معمولاً شبیه یکدیگر ، تعلق گرفتن خدمات کامل پس از فروش به هریک و قیمتی مساوی از جمله ویژگی های این محصولات می باشد . 

این در حالیست که در بازارهای رقابتی که یک طرح در انحصار مجموعه خاصی نمی باشد ، شاهد یک تلورانس قیمتی غیرمنطقی در میان محصولات عرضه شده هستیم . به عنوان مثال چنانچه تجربه خرید یک وسیله خانگی را از بورس فروش آن داشته باشید ، در هر فروشگاه با توضیحاتی مواجه می شوید که نقض کننده سخنان فروشنده قبلی بوده ، با امکاناتی مواجه می شوید که مجموعه های قبلی به آن اشاره نکرده اند ، با قیمتی متفاوت از قبلی ها برخورد کرده و نهایتاً با توضیحاتی که جنس های مشابه را کوبیده و کالای این فروشنده را ایده آل نمایش می دهد مواجه می شوید !

در چنین مواقعی است که باید به جای درگیر شدن با قیمت ها ، عامل تعیین قیمت ها را بشناسیم . به زبانی ساده تر شاید همه فروشندگان مذکور در خصوص ویژگی های محصولات خود درست بگویند که این عوامل به تفاوت قیمت ها منجر شده است ، اما تا توانایی تشخیص این عوامل را نداشته باشیم ، نمی توانیم سخن درست را تشخیص داده و تصمیم‌گیری نیز برایمان دشوار خواهد شد .

 

ویژگی های یک ساختمان پیش ساخته خوب

با عنایت به این توضیحات ، ساختمان پیش ساخته نیز همانند سایر محصولاتی که با کیفیت و استانداردهای مختلف توسط عرضه‌کنندگان گوناگون ارائه می شوند ، دارای تفاوت قیمت می باشند که همین عوامل کارفرمایان را درانتخاب کارگزار خود به اشتباه می اندازند .

به همین دلیل بر آن شدیم تا با ذکر برخی ویژگی‌ها که به ایجاد تفاوت قیمت منجر می شود ، راهکاری مناسب برای انتخاب ساختمان پیش ساخته ای ایده آل خدمت شما ارائه دهیم .

عمر مفید ساختمان

در هنگام خرید یک ساختمان سنتی ساز ، یکی از مواردی که مورد پرسش قرار می گیرد سن سازه و مدت زمان گذشته از لحظه تکمیل آن است . با توجه به اینکه سازه های پیش ساخته عموماً در کسوت ابنیه ای نوساز و دست اول عرضه می شوند ، این عمر مفید تولید سازه lsf در آینده است که مورد سوال قرار می گیرد . در نتیجه اینکه در شرایط مشابه ، بدیهیست که قیمت ساختمانی با تضمین 50 سال عمر مفید از سوی سازنده ای معتبر قیمتی بیشتر از ساختمانی با عمر مفید 30 سال داشته باشد . 

مصالح بکار رفته در ساختمان

امروزه تنوع مصالح ساختمانی برای احداث یک ساختمان پیش ساخته بسیار زیاد است ، لذا امکان بررسی همه آن ها وجود ندارد . با این حال ، به طور مثال سازه ای که استراکچر آن با کمک پیچ و مهره و سیم پیچ بنا شده است دارای مقاومت بهتری نسبت به نمونه هایی با اسکلت جوش داده شده می باشد و خطای محاسباتی و انسانی در آن ها کمتر است و یا استفاده از ورق های فلزی ، سمنت برد یا EPS به عنوان عامل مطلوبی در ساخت و ساز اینگونه ساختمان ها در نظر گرفته می شود، در نتیجه اینکه دارای قیمت بیشتری هم می باشند . 

مقاومت در برابر عوامل طبیعی

بدیهیست که به هنگام برشمردن ویژگی های یک ساختمان پیش ساخته خوب ، امکان سنجش مقاومت آن در برابر باد یا زلزله به عنوان تستی ساده توسط کاربران عادی امکان پذیر نمی باشد ؛ این در حالیست که این آزمون ها پیش از این در آزمایشگاه های پیشرفته انجام شده و نتیجه آن به صورت گواهینامه هایی به مجموعه مورد نظر و محصولات آنان اعطا شده است .

در نتیجه مقاومت در برابر زلزله (حداقل 7 ریشتر) و باد و طوفان های شدید (حداقل 80 متر بر ساعت) از جمله ویژگی های این ابنیه به حساب می آیند . 

عایق صوت و حرارت

به عنوان یکی دیگر از ویژگی های یک ساختمان پیش ساخته خوب باید به مقاومت آن در برابر انتقال حرارت و صوت اشاره کرد . سازه های عایق در برابر این عوامل با داشتن یونولیت هایی به ضخامت 10 سانتیمتر در دیواره ها و پشم سنگ و پشم شیشه با چگالی بالا در سقف مانع از ورود صدا و تبادل گرمایی آن با محیط بیرون شده که جملگی از نکات مثبت این خانه ها به شمار می‌روند . 

 

در نهایت گفتنیست که با وجود اینکه این عوامل همه ویژگی های یک ساختمان پیش ساخته خوب نمی باشند ، اما توجه به همین نکات هم که در قیمتشان تأثیرگذار است می تواند به انتخاب ساختمانی مناسب برای کار و زندگی مبادرت ورزید .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -