طراحی داخلی ساختمان پیش ساخته

 

طراحی داخلی ساختمان پیش ساخته : همانطور که همه سازه ها نمایی ظاهری دارند ، دارای باطن و درون مایه ای بوده که ساکنینش از آن بهره مند شده و در ارتباط مستقیم با آن هستند . شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام خرید و اجاره یک سازه و یا حتی به هنگام مراجعه به آن در کسوت یک مهمان ، در بدو ورود مجذوب نمای خارجی ، طراحی درب و پنجره ها ، نوع پوشش نما و سیستم نورپردازی محیطی آن شده باشید ، اما زمانی که وارد آن شده اید به این فرو رفته اید که چقدر طراحی نامطلوبی داشته و اصطلاحاً مجموعه سازنده کار ، ساختمان را بد درآورده است !

این در حالیست که در نقطه مقابل آن ممکن است نسبت به خانه ای یک طبقه و کلنگی که سال ها در محله تان بوده و هیچگاه نظرتان را جلب نکرده است ، نظری برعکس داشته باشید . بدین ترتیب که گویی متراژ این ساختمان از اندازه زیر بنای آن بزرگتر است ، همه چیز درست همان جایی قرار دارد که باید باشد ، دسترسی به همه نقاط خانه ساده بوده و طراح خوش ذوق آن با چه مهارتی نیازهای آینده این خانواده را در زمان ساختش پیش بینی کرده است . در این نمونه ها که دقیقاً تفاوت میان طراحی داخلی خوب و بد را معرفی می کند ، باید بدانیم که در مبحث احداث یک ساختمان پیش ساخته نیز فقط تعداد طبقات ، جنس اسکلت و دیواره ها ، قیمت یا مدت زمان ساخت اهمیت ندارد ، بلکه نحوه طراحی داخلی ساختمان پیش ساخته و توجه به نیاز های کاربران نیز از واجبات این امر می باشد .

در همین رابطه می دانیم که طراحی داخلی ساختمان به مصداقی از هنر ، عملیست که در آن متخصص این حرفه ( نقشه کش ، معمار یا مهندس عمران ) با برنامه ریزی و نظارت بر انجام دقیق طراحی های صورت گرفته ، به تحقق اهداف از پیش تعریف شده می پردازد .

در طراحی داخلی ساختمان پیش ساخته با طراحی دکوراسیون که به چینش محصولات موجود در یک فضا محدود می گردد اشتباه گرفته نشود ماهیت سازه در دست طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است ، چرا که اگر این ساختمان یک ویلای تفریحی در ییلاق یا ساختمانی مسکونی در شهر باشد ، طبیعتاً دارای قسمت ها و فاقد بخش هاییست که در یک سازه اداری ، درمانی ، آموزشی یا تجاری وجود دارد ؛ در نتیجه در طراحی این سازه باید هرآنچه که در نظر دارید را به همکاران ما در مجموعه رسیس اِستاد انتقال دهید تا آن ها را به نحو احسن در طرح اولیه بنای مد نظرتان اعمال نمایند . در همین رابطه با ارائه سبک های رایج ، عملی و کاربردی از سوی ما ، کارفرما یکی را برگزیده و پس از مشخص شدن کلیات آن ، به انتخاب رنگ ، پوشش های کف و دیوار و سایر افزونه های اختیاری می پردازد .

بی تردید مهمترین محدودیت ما در ساخت و ساخت بودجه در دسترس و هزینه هاییست که برای این کار در نظر می گیریم ، پس اگر بخواهیم ساختمانمان ارزان تر تمام شود ، به نسبت باید قید برخی افزونه ها یا طراحی های مدرن و گران قیمت را بزنیم ، اما این بدان معنا نیست که ساختمانمان قرار است بی کیفیت شود ، بلکه تنها در طراحی داخلی ساختمان پیش ساخته از اسلوب ساده تری استفاده می کنیم .

زمانی که قرار است برای محصولی پولی بپردازیم ، دیدن آن حداقل خواسته ایست که از کارگزار خود داریم ، حال برای ساختمانی که هنوز ساخته نشده تا دیده شود ، چگونه می توان مبلغی را تخصیص داده و صرف کرد ؟ در همین رابطه به جز قرارداد های سفت و سخت عمرانی که اجازه ضایع شدن حقی از کارفرما و کارگزار را نمی دهد ، وجود ماکت و طراحی های سه بعدی نیز پیش از شروع پروژه سبب می شود تا طرفین بدانند نقطه پایان کار کجاست ، به همین دلیل در طراحی داخلی ساختمان پیش ساخته ، طراحان با کمک نرم افزارهایی همچون Auto cad یا 3D max خروجی آن را تصویر می کنند تا کارفرما با دیدن انتهای کار وارد این چالش لذّت بخش شود .

نهایتاً گفتنیست که در طراحی داخلی اینگونه ساختمان ها ، برخی از محدودیات سازه های معمولی و سنتی ساز وجود ندارد ، لذا کارفرما می تواند طرح هایی که شاید به نظرش عملی نیایند هم به متخصصین مجموعه پیش روی نشان دهد تا در صورت امکان به خواسته خود برسد ؛ ناگفته نماند که به دلیل مصالح نازک تر ، فضای داخلی ابنیه پیش ساخته از نمونه های سنتی خود بزرگتر از آب درآمده که این عامل سبب می شود تا محیطی بزرگتر برای کار یا زندگی خود فراهم کنیم .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -