کارخانه تولید سازه ال اس اف : از یادداشت های قبلی به یاد داریم که سازه ال اس اف به نوعی از خانه های پیش ساخته گفته می شد که متشکل از قطعات بیشماری از جنس فولاد سبک بوده، در محیط یک کارخانه تولید شده و پس از انتقال به زمین سایت مورد نظر با استفاده از پیچ های سر مته ای ، بولت ها و سایر اتصالات، اسکلت سازه مورد نظر را به وجود می‌آوردند .


با گذر از تکرار مکررات باید گفت که چنانچه قصد طراحی و خرید یکی از این سازه ها را دارید، بدیهیست که بواسطه عدم داشتن تجربه ای قبلی یا فردی که شما را در این راه راهنمایی کند ملزم به جستجوی میدانی یا یافتن بهترین گزینه از میان ده ها موردی که احتمالاً در فضای مجازی یافته اید هستید .


از آنجایی که تنها رزومه و مشاهده ماحصل خروجی این مجموعه ها می تواند به ما در انتخاب بهترین سازنده  تولید سازه lsf  کمک کند، پس می توانیم پس از حذف گزینه ها، سازوکار و تکنولوژی خط تولید یک کارخانه تولید سازه ال اس اف را عاملی مهم برای انتخاب گزینه های باقی مانده بدانیم .
در همین رابطه از آنجایی که پیشتر به بررسی پروژه های انجام گرفته توسط « رسیس استاد » پرداخته و تصاویر آن ها نیز در گالری سایت موجود است، اینک خالی از لطف نیست که به بررسی فناوری ساخت این محصولات نیز بپردازیم و بدین ترتیب قدمی دیگر به شناخت این کارخانه تولید سازه ال اس اف نزدیک شویم .

در یک کارخانه تولید سازه ال اس اف مطرح از چه فناوری ساخت و تولیدی استفاده می شود ؟
با توجه به اینکه کاهش ضایعات و به فراخور آن کاهش هزینه ها، بهبود کیفیت و ایمنی، افزایش سرعت و به حداقل رساندن خطاهای انسانی به ویژه در انبوه سازی و پروژه های کلان از جمله مهمترین اهداف مجموعه های فعال در حوزه های عمرانیست، کارخانجات تولید سازه های ال اس اف نیز با نیم نگاهی به این اهداف به سوی مکانیزه کردن روش های تولید خود رفته و به انجام کار با کمک نرم افزارهایی منطبق با ماشین افزارهای پیشرفته، در صدد ساخت محصولاتی با کمترین درصد خطا پیش رفته اند .


در همین رابطه نرم افزار و دستگاه‌های نورد سرد «فریم‌کد» به عنوان کاربردی‌ترین واسطه ها در این حوزه وظیفه طراحی، مدلسازی و ساخت سازه های مورد نظر را بر عهده دارند .


در خصوص نرم افزار‎های شرکت FrameCAD می توان گفت که این محصولات به منظور طراحی و ساخت سازه های فولادی سبک نورد شده مورد استفاده قرار می گیرند که خود شامل دو زیر گروه Structure (مناسب طراحی مناسبتی) و Detailer (مبدل ابعاد و نوع سازه انتخابی به قاب های طراحی شده با جزئیات) می باشد .


در خصوص "فریم کد دیتیلر" لازم به ذکر است که این نرم افزار توانایی انتقال مستقیم و اتوماتیک نقشه های مذکور را به دستگاه های برش و ساخت داشته و سبب می شوند تا طرح مورد نظر مشتری به طریقی کاملاً اتوماسیونی به قطعاتی فیزیکی تبدیل شوند.
زمانی که یک طرح پیش از ساخت به صورت کامپیوتری شبیه سازی می شود، سبب می گردد تا در صورت داشتن خطاهای احتمالی پیش از رفتن به مرحله ساخت اصلاح شده و با کمک نمایش سه بعدی قاب های طراحی شده اصلاحات لازم و تغییرات ثانویه اعمال گردد .

درباره ماشین‌آلات تولید ساختمان پیش ساخته
در حال حاضر دو روش کلی برای ساخت سازه های فولادی سبک در کارخانه تولید سازه ال اس اف وجود دارد که به مورد کارگاهی آن که با نورد ساده ورق شروع شده و نیروی انسانی تغییراتی را روی آن‌ها اعمال می کنند روش روسی گفته می شود .


این در حالیست که در روش نیوزلندی (به مناسبت نیوزلندی بودن مجموعه Framecad) دو ماشین افزار 89 و 150 میلیمتری به سوراخکاری، پانچ، لبه برداری ، گوشه گیری و پخ زنی این ورق ها می پردازند تولید سازه به روشی ماشینی گفته می شود . با شکل گرفتن ساختار این قطعات، ماشین آلات مذکور آن ها را در ابعادی مشخص برش داده، کد حاوی اطلاعات هریک را روی آن ها به چاپ رسانده و نهایتاً با بسته بندی قطعات آن ها را آماده حمل می کند .


از دیگر مزایای استفاده از این محصولات می توان به تطبیق پذیری FRAMECAD با سیستم Relyant به منظور استفاده از طرح های موجود و طراحی با افزایش 30 درصدی راندمان استفاده از فضا اشاره کرد .

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت رسیس استاد می باشد -